تولید روزانه ۱۲۰ تن کمپوست در شهر قم

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: سال گذشته دو خط جدید در زمینه تولید کمپوست افتتاح شد، در گذشته این تولیدات ۳۰ تن در روز بود اما امسال به ۱۲۰ تن رسیده است.

سید عبدالله میرابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم، اظهار کرد: غرفه‌های جمع‌آوری پسماند خشک بیشتر در منطقه چهار و منطقه یک مورد استقبال واقع شده است.

وی با تاکید بر اینکه اعتماد شهروندان در جلب مشارکت مؤثر است، افزود: دوره‌های آموزشی مستمر برای غرفه‌داران برگزار می‌شود که شامل نحوه برخورد با شهروندان نیز می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم خاطرنشان کرد: سال گذشته دو خط جدید در زمینه تولید کمپوست افتتاح شد که در گذشته این تولیدات ۳۰ تن در روز بود، اما امسال به ظرفیت ۱۲۰ تن رسیده است.

میرابراهیمی اضافه کرد: کیفی‌سازی کود کمپوست انجام و تجهیزات خُرد کن برای استانداردسازی مشخصات فیزیکی کود به مجموعه اضافه شد که این اقدامات موجب افزایش استقبال از محصول شده است.

وی تصریح کرد: درصدی از پسماند دفن می‌شود زیرا ارزش اقتصادی ندارد، اما فراخوان زده شده است که با کمک بخش خصوصی درصدی از پسماند خشک که ارزش اقتصادی ندارد و دفن می‌شود را فرآوری کنند تا به عنوان هیدروکربن مورد استفاده قرار گیرد، در این خصوص جلساتی با کارخانه سیمان نیزار برگزار شده است تا بخشی از سوخت کوره‌ها را تأمین کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: خط سوم تولید کمپوست با هدف تأمین منابع کارخانه‌های سیمان راه‌اندازی می‌شود و اقدامات لازم در این زمینه در حال انجام است.

میرابراهیمی عنوان کرد: اقدامات توسعه‌ای در سایت البرز در حال انجام است که در این زمینه زیرساخت‌های آب و برق کامل و سپس نسبت به جذب سرمایه‌گذار برای صنایع تبدیلی اقدام می‌شود.

وی گفت: بازیافت لاستیک توسط بخش خصوصی در برنامه سازمان قرار دارد که امیدواریم با اقدامات حمایتی بتوانیم در این زمینه فعالیت لازم را داشته باشیم.

کد خبر 721576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.