ساخت بدنه پروژه فاز پنجم عمار یاسر به شهروندان واگذار شده است

مدیر منطقه هفت شهرداری قم گفت: در طول سال‌های گذشته، تملکات پروژه فاز پنجم عمار یاسر به گونه‌ای انجام شده است که شهروندان تمایل دارند بتوانند بدنه این بلوار را حفظ کنند.

محمد رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم، اظهار کرد: طرح فاز پنج عمار یاسر در ابتدا به صورت ۵۵ متری بود، اما پس از آن با توجه به شرایط و مطالعات انجام گرفته به ۴۵ متری تبدیل شد.

وی افزود: سابقه تملکات در این طرح به سال‌های بسیار دور بازمی‌گردد و حتی تملکاتی از ۳۰ سال گذشته نیز وجود دارد؛ بنابراین بعضی تملکات انجام شده است که در بدنه طرح جدید قرار دارد.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم خاطرنشان کرد: افرادی با شهرداری توافق کردند که معوض یا هزینه ملک را با حق سکونت آن دریافت کنند، برای مثال زمین‌هایی که طی سال‌های گذشته در پردیسان به عنوان معوض به شهروندان داده می‌شد، اکنون ارزش افزوده بسیار زیادی در محله ۹ پیدا کرده است.

رمضانی اضافه کرد: از سال ۹۷، یعنی زمانی که در اجرای طرح ۴۵ متری شهرداری مشغول به تملک شد، حتی یک مورد را نمی‌توان یافت که شهرداری بدون رضایت مالک بدنه طرح را تملک کرده باشد.

وی عنوان کرد: از زمانی که تملکات فاز پنج آغاز شد به هر مالکی که تمایل به نگهداری باقیمانده ملک خود داشت، اجازه دادیم در شکل‌دهی به بدنه بلوار نقش خود را ایفا کند و اصراری به واگذاری بدنه به شهرداری نداشتیم.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم با بیان اینکه تملک ۲۷۵ پلاک برای این طرح پیش‌بینی‌شده بود، گفت: در حال حاضر تملک ۱۴ پلاک دیگر از خیابان شهید فاطمی تا ریل راه‌آهن باقیمانده است که در دستور کار منطقه هفت شهرداری قرار دارد.

رمضانی با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۱ حدود ۵۹ باب مسکونی با ۸۲۰۰ مترمربع مساحت به ارزش سه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تملک شد، افزود: سال جاری نیز ۳۸ پلاک دیگر با حدود ۶۰۰۰ مترمربع مساحت آزادسازی شد که اعتبار آن سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بوده است.

کد خبر 721575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.