مدیریت ترافیک در بودجه شهرداری‌های خراسان جنوبی دیده شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: اجرای طرح‌هایی از جمله کاهش و مدیریت تصادفات درون‌شهری و ساماندهی ترافیک در استان ضروری است که باید در بودجه سال آینده شهرداری‌ها دیده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده امروز _شنبه سی‌ام دی_ در شورای هماهنگی ترافیک استان اظهار کرد: برنامه مدیریت تصادفات شهری برای ۳۱ شهر استان الزامی است تا در بودجه سال آینده دیده شود، بنابراین برش استانی بودجه ۱۴۰۳ باید توسط کمیته فنی استان تصویب تا به شهرداران ابلاغ شود.

وی افزود: انجام مطالعات طرح ساماندهی ترافیک شهری حداقل برای شهرهای در مسیر ترانزیت ضروری است و باید در این موضوع شهرهای قاین، فردوس، نهبندان و طبس در اولویت قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی افزود: برآورد اولیه اعتبار این طرح انجام شود تا حداقل در مراکز شهرستان‌ها بتوان مطالعات را اجرایی کرد.

عباس‌زاده با اشاره به اینکه طرح کاهش تصادفات درون‌شهری استان به همه شهرداران ابلاغ شده است، گفت: هدف از این طرح ارتقای ایمنی است تا شاهد کاهش تصادفات باشیم، اما تاکنون اقدام عملیاتی نشده است.

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی رفتار ترافیکی گفت: آمار تصادفات درون‌شهری و تلفات جانی در استان بالاست که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: وضعیت تصادفات و آمار فوتی‌ها در مرکز استان نگران‌کننده است و ضرورت دارد شهرداری بیرجند برای هوشمندسازی نقاط ترافیکی اقدام کند.

عباس‌زاده با اشاره به لزوم تصویب نقاط حادثه‌خیز شهر بیرجند در شورای ترافیک گفت: بعد از آن می‌توان به دنبال جذب اعتبار از منابع مختلف باشیم.

وی ادامه داد: مشخص کردن اولویت نصب دوربین ثبت تخلفات با شورای ترافیک است اما شهرداری باید در برنامه‌های سالانه خود این اولویت‌ها را قرار دهد و بودجه سنواتی برای آن در نظر بگیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: اکتفای شهرداری نباید به بودجه ماده ۲۳ باشد بلکه به عنوان وظیفه ذاتی، ساماندهی مدیریت ترافیک را دنبال کند اگرچه اعتبارات دولتی هم می‌تواند کمک کننده باشد.

عباس‌زاده ادامه داد: مصوبات شورای ترافیک لازم‌الاجراست و سهم‌بری آن از بودجه شهرداری اهمیت دارد.

وی با انتقاد از نحوه مدیریت ترافیک درون شهری در مرکز استان گفت: بیرجند شهری با معابر وسیع است و حجم ترافیک بالایی ندارد، اما آمار تصادفات و تلفات نگران‌کننده است، بنابراین عامل بازدارنده در خصوص سرعت خودروها باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امنیت جان مردم از هر موضوعی مهم‌تر است، بیان کرد: تنها موضوعی که قانون‌گذار برای شهرداری و شورای شهر تکلیف کرده، همین مدیریت ترافیک است پس ارتقای ترافیک درون‌شهری نباید منوط به اعتبارات دولتی شود، اگرچه اکنون ۶۷ درصد درآمد شهرداری‌های استان را دولت تأمین می‌کند.

عباس‌زاده گفت: شهرداری بیرجند در بودجه ۱۴۰۳ مدیریت ترافیک را ویژه ببیند و اعضای شورای اسلامی شهر هم این ضرورت را مدنظر قرار دهند.

وی افزود: استانداردهای لازم در معابر شهری و جاده‌ها فراهم است و عامل اصلی تصادفات به خاطر خطای انسانی و سرعت بالاست، بنابراین هوشمندسازی معابر درون و برون‌شهری در بازدارندگی تأثیر زیادی دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: شهرداری بیرجند در ۱۵ نقطه شهری باید دوربین‌های کنترل سرعت را نصب کند و این اولویت‌ها باید در بودجه سنواتی دیده شود.

عباس‌زاده با اشاره به گزارش پلیس راهور از وضعیت تصادفات درون‌شهری استان گفت: نیاز است تحلیلی از این تصادفات برای شورای اسلامی شهر ارسال شود و شهرداری پیشنهادی از شورای ترافیک ارائه کند تا در بودجه سال آینده دیده شود.

وی گفت: کمیته ارتقای فرهنگ ترافیکی در سطح استان باید تشکیل شود تا بتوان از این بُعد نیز به کاهش تصادفات کمک کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: اگر در نقاط غیرفرعی، درخواست شهروندان ساخت سرعتکاه است باید موافقت شود، زیرا در کاهش سرعت با جان مردم در ارتباط است و می‌تواند اثرگذار باشد.

کد خبر 721534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.