فراهم شدن زمینه اشتغال ۱۴ هزار نفر در بخش کشاورزی

معاون بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ۹۴۷ فقره پروانه بهره‌برداری، جواز تاسیس و موافقت‌نامه از آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون صادر شده است که اشتغال ۱۴ هزار و ۴۷۵ نفر را به دنبال دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، عبدالهادی فرخ‌تبار امروز _شنبه سی‌ام دی_ در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: در مدت زمان یاد شده ۷۱ فقره پروانه بهره‌برداری به ظرفیت ۵۰۰ هزار تن در استان صادر شده که اشتغال ۱۲۴۲ نفر را به دنبال دارد.

وی افزود: همچنین در این مدت ۱۴۵ فقره جواز تأسیس و ۷۳۱ فقره موافقت‌نامه صادر شد که برای ۱۳ هزار و ۲۳۳ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

معاون بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان اینکه تسهیلات بانکی از طریق دو منبع در اختیار متقاضیان طرح‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی قرار می‌گیرد، گفت: سامانه اینترنتی سیتا مختص طرح‌های وزارت جهاد کشاورزی است و با عنوان طرح تبصره ۱۸ از صندوق توسعه ملی تأمین اعتبار می‌شود.

فرخ‌تبار توضیح داد: سامانه اینترنتی بهین‌یاب نیز مربوط به وزارت صمت است، اما اعتبارات لازم برای سرمایه در گردش طرح‌های به تولید رسیده کشاورزی را شامل می‌شود و اعتبار لازم از منابع داخلی بانک‌ها تأمین می‌شود.

وی طرح‌های مصوب شده جهت اخذ تسهیلات را ۴۹ مورد با اعتبار پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و طرح‌های معرفی شده به بانک را ۲۴ مورد دانست و اضافه کرد: طرح‌های دارای جذب تسهیلات بانکی نیز ۲۴ مورد با اعتبار سه هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال است.

کد خبر 721527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.