دیوارکشی اماکن تردد معتادان کارتن‌خواب‌ در قزوین

شهردار قزوین از دیوارکشی ۱۰ مکان رهاشده و خطرآفرین در این شهر خبر داد و گفت: در این اماکن معتادان کارتن‌خواب تردد می‌کردند.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از دیوارکشی ۱۰ مکان رهاشده و خطرآفرین در این شهر خبر داد و اظهار کرد: تاکنون ۱۰ مکان در خیابان‌های تبریز، راه‌آهن، منتظری و مولوی که همه در بافت فرسوده شهر قرار دارند، دیوارکشی شده است.

وی افزود: تازه‌ترین اقدام ما در این حوزه دیوارکشی و رفع خطر مکانی خطرآفرین در محله مولوی قزوین بود و این دیوارکشی در راستای اجرای بند ۱۴ ماده ۵۵ و ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌های کل کشور صورت گرفت.

شهردار قزوین با اشاره به محتوای قانون یادشده گفت: بر اساس بند ۱۴ ماده ۵۵ و ماده ۱۱۰ قانون شهرداری دیوارکشی زمین‌های غیرمحصور و رهاشده و مکان‌های خالی از سکنه و رهاشده که تبدیل به محلی برای افراد معتاد و معلوم‌الحال شده، به دلیل ایجاد آسیب اجتماعی به عهده شهرداری است.

صباغی افزود: دیوارکشی زمین‌های خالی و رها شده بر عهده مالک است و در صورتی که دیوارکشی توسط شهرداری انجام شود مالک موظف به پرداخت هزینه‌های آن به شهرداری خواهد بود و بیشتر زمین‌های شناسایی‌شده تبدیل به محلی جهت تخلیه نخاله‌های ساختمانی و تجمع افراد کارتن‌خواب شده بود که سلامت شهروندان را به خطر می‌انداخت.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو از اجرای عملیات ترمیم کف‌پوش گلزار شهدای قزوین در راستای تسهیل در تردد شهروندان خبر داد و گفت: در راستای ایمن‌سازی و تسهیل در تردد عابران در گلزار شهدای شهر قزوین عملیات ترمیم کف‌پوش محوطه گلزار در حال اجرا است.

شهردار قزوین ادامه داد: با توجه به اهمیت گلزار شهدا و تردد بالای شهروندان، عملیات ترمیم کف‌پوش‌های معیوب و رسیدگی مداوم به فضای سبز محوطه در دستور کار سازمان قرار دارد.

کد خبر 721513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.