تولید ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال جنگلی در گلستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: پنج میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال جنگلی و دو میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال برای توسعه فضای سبز استان در نهالستان‌های خصوصی و دولتی تولید شد.

حمید سلامتی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از گلستان اظهار کرد: در استان گلستان شش میلیون و ۸۰۰ اصله نهال باید در سال جاری تولید می‌کردیم که یک میلیون و ۵۰۰ هزار اصله آن نهال‌های مرتعی و بوته‌ای بوده است.

وی با بیان اینکه پنج میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال جنگلی در سال جاری باید تولید می‌شد، افزود: قرار شد که این میزان نهال به فراخور استعداد شهرستان‌ها و نیاز و سازگاری هر منطقه تولید و کاشته شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از تولید دو میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال برای توسعه فضای سبز شهرهای استان خبر داد و اضافه کرد: با همکاری ۲۰ دستگاه، کارخانه و نهاد دولتی و غیردولتی تفاهم‌نامه‌ای تنظیم کردیم تا نهال در آنجا کشت شود.

سلامتی با تاکید بر اینکه تعهد تولید استان گلستان ۱۰۰ درصد انجام شده است، افزود: توجه به کاشت هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار و در کنار آن نگهداری نهال کاشته شده هم بسیار حائز اهمیت است.

وی عرضه نهال‌ها به تمام بخش‌های دولتی و خصوصی را به صورت رایگان دانست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان ادامه داد: برخی دستگاه‌ها مانند شهرداری اجبار کاشت نهال دارند؛ به عبارتی پایان کار هر ساخت‌وسازی را چه در شهر یا روستا مشروط به ایجاد فضای سبز کرده‌اند که این در توسعه فضای سبز بسیار مؤثر خواهد بود.

سلامتی ادامه داد: در چهار نهالستانی که تحت مدیریت اداره کل منابع طبی است سه میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نهال تولید کردیم و چهار میلیون و ۷۰۰ نهال در ۶۰ نهالستان تولید شده است.

وی خاطرنشان کرد: در استان گلستان با توجه به پتانسیل بخش خصوصی، علاوه بر تأمین نهال‌های برای نیاز این استان به سایر استان‌ها هم ارسال می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان تعداد نهالستان‌های دولتی را چهار مورد دانست و گفت: ۶۰ نهالستان خصوصی در کنار بخش‌های دولتی به تولید نهال مشغول هستند.

سلامتی با بیان اینکه در نهالستان‌های دولتی و خصوصی استان ۲۰ گونه نهال تولید می‌شود، افزود: این نهال‌ها متناسب با هر شهرستان تولید و توزیع می‌شود.

وی معتقد است: سرانه هر ایرانی در کشور برای فضای سبز ۱۷۰۰ متر مربع است که این میزان باید تا سال ۲۰۳۰ به دو هزار متر مربع برسد.

کد خبر 721497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.