بازدید شهردار اصفهان از روند اجرای عملیات عمرانی گذر کمرزرین

شهردار اصفهان به همراه جمعی از مدیران شهری از روند عملیات عمرانی احداث گذر کمر زرین در منطقه ۳ شهرداری اصفهان بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، این بار مقصد بازدید سرزده شهردار اصفهان، منطقه یا سازمان‌های شهرداری نیست، بلکه پروژه‌ای مهم در دل بافت مرکزی و تاریخی شهر اصفهان است که سال‌ها مردم منتظر اجرای آن هستند؛ روند عملیات عمرانی احداث گذر کمرزرین محل بازدید شهردار اصفهان به همراه مدیر کل حوزه شهردار، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری، مدیر منطقه ۳ شهرداری است.

گذر کمرزرین به‌منظور ساماندهی ظاهری آن محدوده و تجمیع مغازه طلافروشان در بازاری جدید و مجزا، توسط شهرداری منطقه ۳ به‌صورت مشارکتی احداث شده است که در مراحل پایانی به سر می‌برد.

نهمین ایستگاه «بازدید سرزده شهردار اصفهان» در گذر کمرزرین

محمدباقر کلاهدوزان، مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان می‌گوید: شهرداری برای احداث این پروژه نیاز به مجوز ارشاد، اتصال آب، برق و فاضلاب داشته است که به‌تازگی این موارد مرتفع شده است، پیش‌بینی می‌شود که تا نیمه نخست سال آینده گذر کمرزرین به پایان برسد و بهره‌برداری کامل از بازار انجام شود.

کلاهدوزان درباره پاساژ طلافروشان کمرزرین به خبرنگار ایمنا گفت: این پاساژ به‌منظور تأمین معوض چهار پاساژ سینایی، الغدیر، الزهرا و مهدیه که در جلوخان قرار داشت، ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه چهار پاساژ شامل ۲۴۰ واحد مسکونی باید تخریب شود تا بتوانیم میدان جلوخان را اجرا کنیم، اظهار کرد: مساحت این پاساژ در ۸۸۰۰ متر مربع عرصه و ۳۲۴ هزار متر مربع اعیانی احداث شده است.

نهمین ایستگاه «بازدید سرزده شهردار اصفهان» در گذر کمرزرین

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان با بیان اینکه این پاساژ شامل ۳۲۴ واحد است و به طلافروشان اختصاص داده می‌شود، تصریح می‌کند: البته به دلیل اینکه پروژه به‌صورت مشارکتی بوده است، بخشی سهم سرمایه‌گذار است؛ این پاساژ در دو طبقه و ۴۵۰ واحد پارکینگ احداث می‌شود.

کلاهدوزان با اشاره به اینکه یکی دیگر از اهداف احداث این مجموعه، جنبه گردشگری آن است، خاطرنشان می‌کند: سه رستوران در بام این مجموعه در نظر گرفته شده است و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ورودی اصلی پاساژ از سمت گذر کمرزرین است، ادامه می‌دهد: یکی از مشکلات پاساژ واقع در محدوده میدان امام علی (ع) دسترسی نداشتن آن به علت اختلاف سطح این مجموعه با سطح جلوخان مسجد جامع و میدان امام علی (ع) طی سال‌های گذشته و انجام عملیات عمرانی بوده است، بر همین اساس، یکی از پروژه‌های مهم این محل، همسطح‌سازی گذر کمرزرین با میدان جلوخان است که موجب معضل رفت و آمد و نیز ترافیک در این محل شده است.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان تصریح می‌کند: گذر کمرزرین و مقبره پیر پینه‌دوز باید با کف میدان جلوخان همسطح شود که تاکنون به دلایل اجتماعی و اقتصادی این مهم صورت نگرفته بود، اما شهرداری با فراهم شدن شرایط، خاک‌برداری گذر را به طول ۱۱۰ متر آغاز کرده است.

نهمین ایستگاه «بازدید سرزده شهردار اصفهان» در گذر کمرزرین

کلاهدوزان با اشاره به اینکه پاساژ طلای کمرزرین پس از احداث یکی از بنام‌ترین مجموعه‌های طلا و جواهر کشور می‌شود، تصریح می‌کند: داخل مجموعه به‌طور کامل به پایان رسیده و تنها نمای ساختمان، گذرها و برق مجموعه باقی مانده است.

وی با بیان اینکه تا کنون با ۱۲۵ مغازه‌دار برای تعویض مغازه‌ها توافق انجام شده است، می‌افزاید: مقرر شده است به زودی این موضوع ابلاغ شود که مغازه‌داران، مغازه‌های معوض را ویترین زده و پس انتقال مغازه‌های قبلی تخریب شود.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان با بیان اینکه اگر اعتبار پروژه را از ابتدای خریداری زمین و تملک تاکنون به روز حساب کنیم، بیش از ۳,۰۰۰ میلیارد تومان است، می‌گوید: ۹۵۰۰ متر مربع از این مجموعه منحصر، واحدهای تجاری است.

کلاهدوزان با بیان اینکه پاساژ از سه تیمچه بزرگ و دو تیمچه کوچک تشکیل شده است، ادامه می‌دهد: ۱۰ دستگاه پله‌برقی و سه آسانسور در مجموعه برای دسترسی آسان تعبیه شده است، در هر طبقه سرویس بهداشتی در نظر گرفته شده است، همچنین به‌منظور ایجاد امنیت، رستوران‌ها دارای دسترسی جداگانه است.

کد خبر 721496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 6
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Hassan IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 0
    دمت گرم آقای قاسم زاده تشکر آقای کلاهدوزان
  • کیان IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    با سلام خدمت شهردار محترم شهر بزرگ اصفهان احتیاج به یک بازار طلای شیک وسنتی داشت که این بازارمشکل مردم شهید پرور اصفهان را برطرف میکند واقعا خسته نباشید ومن الله توفیق