اعتراض شهروندان ایتالیایی به محدودیت سرعت ۳۰ کیلومتری

ساکنان بولونیای ایتالیا در اعتراض به طرح کاهش محدودیت سرعت از ۵۰ به ۳۰ کیلومتر در ساعت به‌منظور کاهش تصادفات جاده‌ای و بهبود کیفیت هوا، دست به اعتراض زدند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شهر بولونیا در شمال ایتالیا برای تردد در مرکز شهر محدودیت سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت اعلام کرده است. هدف این محدودیت جدید بهبود ایمنی جاده‌ها، همچنین کاهش آلودگی هوا و صوتی است. با این حال این اقدام با اعتراض ساکنان و بدبینی وزرای دولت نسبت به مزایای زیست‌محیطی طرح مواجه شده است.

معرفی محدودیت سرعت ۳۰ کیلومتری در بولونیا

بولونیا در شانزدهم ژانویه از کاهش محدودیت سرعت تردد در مرکز شهر از ۵۰ به ۳۰ کیلومتر در ساعت خبر داد که پس از آزمایش‌های متعدد در سال گذشته به مرحله اجرا درآمد. اکنون برای رانندگی با سرعت بالای ۳۶ کیلومتر در ساعت در این منطقه، ۲۹ یورو جریمه صادر می‌شود.

هدف این طرح نیز کاهش تصادفات جاده‌ای و بهبود کیفیت هوا معرفی شد و از آن به‌عنوان انقلابی برای بهبود کیفیت زندگی برای همه و تغییر نحوه تجربه ساکنان از فضای عمومی یاد شد که با هدف کاهش تصادفات جاده‌ای و مرگ‌ومیرهای ناشی از آن، بولونیا را به شهری امن‌تر، پایدارتر و مناسب برای کودکان، خانواده‌ها و سالمندان تبدیل می‌کند.

اعتراض شهروندان ایتالیایی به محدودیت سرعت ۳۰ کیلومتری

با این وجود این طرح بسیار مورد مناقشه است و بسیاری از ساکنان معتقدند در تدوین این طرح مزایای زیست‌محیطی محدودیت سرعت نادیده گرفته شده است و پیمودن ۳۰ کیلومتر در ساعت در شهر کمکی به محیط‌زیست نمی‌کند. بعضی شواهد نشان می‌دهد که آلودگی هوا با این سیستم می‌تواند بیشتر باشد.

در واقع در رانندگی با محدودیت سرعت‌های بالاتر، شتاب وسایل نقلیه کمتر است و این امر انتشار ذرات ناشی از سایش لاستیک و ترمز را کاهش می‌دهد که حدود ۷۵ درصد از آلودگی هوای ترافیک جاده را تشکیل می‌دهد.

ساکنان همچنین معتقدند جلوگیری از ورود افرادی به منطقه که توانایی خرید ماشین‌های تسلا را ندارند، نه‌تنها به محیط زیست کمک نمی‌کند، بلکه موجب محدودیت مشاغل نیز می‌شود.

اعتراض شهروندان ایتالیایی به محدودیت سرعت ۳۰ کیلومتری

اعتراض ساکنان بولونیا به محدودیت سرعت ۳۰ کیلومتر

ساکنان بولونیا با مسدود کردن خیابان‌ها به مقابله با این محدودیت پرداختند و رانندگان تاکسی تهدید کردند کرایه‌های خود را برای جبران کندی رانندگی افزایش می‌دهند. رانندگان همچنین برای روز جمعه تظاهراتی را در بیرون شهرداری برنامه‌ریزی کردند، زیرا مشکلات ناشی از آن برای ساکنان بیشتر از مزایای ایمنی جاده‌ای است.

کد خبر 721479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.