سهمیه گاز نیروگاه منتظر قائم دو برابر شد

مدیرکل محیط زیست استان البرز گفت: سهم گاز نیروگاه منتظر قائم با پیگیری مسئولان و با هدف کمک به بهبود کیفیت هوا و ممناعت از آلودگی‌ها دو برابر شد.

مجید درگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از البرز، با بیان اینکه هفته هوای پاک امسال با شعار هوای پاک، مسئول پاسخگو و شهروند مسئول نامگذاری شده است، اظهار کرد: هفته هوا پاک از روز سه شنبه ۲۶ دی ماه تا دوشنبه دو بهمن است.

وی افزود: با همکاری مدیریت شهری و اداره کل محیط زیست اتوبوس‌های شهری فردیس در هفته هوا پاک به صورت رایگان در اختیار مردم هستند.

مدیرکل محیط زیست استان البرز با بیان اینکه شاخص هوا امروز ۶۳ و سالم است، گفت: در ۹ ماه ابتدای سال جاری نسبت به سال گذشته وضعیت هوا بهتر است چرا که سال گذشته حدود ۵۰ درصد از روزهای سال در شرایط پاک و قابل قبول بود و امسال حدود ۷۰ درصد افزایش یافته است.

درگی با بیان اینکه استان البرز شهر کرج به عنوان یکی از شهرهای پایلوت کشوری برای استفاده از اتوبوس‌های برقی در نظر گرفته شده است، بیان کرد: شهروندان مطلع هستند الزام قانونی برای توزیع بنزین یورو ۴ در سطح شهر است.

وی ادامه داد: تنها راه برون رفت از بحران باید به سمت انرژی‌های پاک، استفاده از اتوبوس‌های برقی که در دستور کار دولت است‌.

مدیرکل محیط زیست استان البرز با اشاره به اینکه یکی از وظایف اداره کل حفاظت محیط زیست استان نمونه‌گیری از جایگاه‌های سوخت استان است، تصریح کرد: با توجه به نمونه برداری‌ها در طول ۹ ماه گذشته امسال وضعیت سوختی که در شهر کرج توزیع می‌شود در شرایط نسبتاً مطلوب است.

درگی در خصوص مازوت سوزی، گفت: با توجه به ناترازی وضعیت گاز در سطح کشور قطعاً برای اینکه گاز قطع نشود این ناترازی با سوخت‌های فسیلی جبران می‌شود.

وی ادامه داد: به صورت ترکیبی (مازوت و گاز) نه فقط به صورت مازاد سوزی کامل چرا که تاکید شده نیروگاه‌ها نباید از رنج استاندارد خارج شوند.

مدیرکل محیط زیست استان البرز در پایان تصریح کرد: سهم گاز نیروگاه منتظر قائم با پیگیری مسئولان دو برابر شد.

کد خبر 721472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.