تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه سازمان توسعه و عمران شهرداری قم

مدیرعامل سازمان توسعه عمران شهرداری قم گفت: طی ۹ ماهه نخست سال ۱۰۰ درصد بودجه از حیث درآمدی و هزینه‌ای فراهم‌شده و در متمم نیز ۴۰ میلیارد تومان درخواست افزایش بودجه داده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، مسعود بخشی امروز _شنبه سی‌ام دی_ در جلسه شورای سازمان توسعه عمران که در استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: درگذشته این سازمان با توجه به منابع محدود، خدمات کمتری ارائه می‌داد اما طی سال‌های اخیر اجرای پروژه‌های شاخص ازجمله تقاطع‌ها و تونل‌ها به این سازمان واگذار شد.

وی افزود: تقاطع میدان ولیعصر، شهدای محمود نژاد، تقاطع ۹ دی و پل میثم ازجمله تقاطع‌هایی است که توسط این سازمان احداث‌شده است.

مدیرعامل سازمان توسعه عمران شهرداری قم ابراز کرد: امروزه اجرای ۱۰۰ درصد پروژه‌های شاخص استان قم به سازمان توسعه عمران واگذار می‌شود که این امر نخست موجب شده که متعادل‌کننده قیمت بخش خصوصی باشد و دوم اینکه سود حاصل از پیمانکاری که به سازمان توسعه عمران واگذار می‌شود، مجدد به شهرداری برای اجرای پروژه‌های بیشتر بازمی‌گردد.

بخشی گفت: پارکینگ میدان امام خمینی (ره)، تقاطع غیر هم‌سطح صدوق و فردوسی و تقاطع غیر هم‌سطح نیک‌اندیش و دسترسی‌های تقاطع فردوسی به پیامبر اعظم (ص) و تونل غدیر توسط این سازمان در حال اجرا است.

وی عنوان کرد: معارضات تاسیساتی که در بسیاری از پروژه‌ها با آن درگیر بودیم زمان اجرای پروژه را تحت تأثیر قرار می‌داد اما اکنون بیش از ۹۵ درصد معارضات تاسیساتی با توان مهندسی داخلی شهرداری قم برطرف می‌شود.

مدیرعامل سازمان توسعه عمران شهرداری قم گفت: این سازمان دارای دو مجتمع تولیدی است که بخش اعظم درآمد سازمان را تشکیل می‌دهد ازجمله در تولید آسفالت خودکفا هستیم.

کیفیت آسفالت تولید شده در قم

بخشی کیفیت و رقابتی بودن آسفالت را از شاخصه‌های مهم آن عنوان کرد و افزود: امسال برای نخستین بار بخش خصوصی از آسفالت شهرداری خریداری کرده است و در زمینه کیفیت باوجوداینکه آزمایشگاه مجهزی در شهرداری داریم اما در یک آزمایشگاه دیگر نیز آزمایش‌های لازم انجام می‌شود و اکنون عمر آسفالت به بالای ۱۰ سال افزایش‌یافته است.

وی بیان کرد: در تولید قیر، شن و ماسه هنوز به خودکفایی نرسیدیم و ۵۰ درصد از مصرف خود را تولید می‌کنیم اما امسال یک دستگاه تهیه‌شده که تولید را دو برابر کرده است و اکنون ذخیره کافی شن و ماسه وجود دارد.

مدیرعامل سازمان توسعه عمران شهرداری قم گفت: یک معدن رودخانه‌ای ونارچ فعال است و مجوز بهره‌برداری از یک معدن در منطقه کهک نیز داده‌شده تا برای تولید اساس و زیراساس مورداستفاده قرار گیرد.

بخشی ابراز کرد: طی ۹ ماهه نخست سال ۱۰۰ درصد بودجه از حیث درآمدی و هزینه‌ای فراهم‌شده و در متمم نیز ۴۰ میلیارد تومان درخواست افزایش بودجه داده‌ایم.

وی گفت: بودجه مصوب ۴۴۰ میلیارد تومان بوده که با ۶۰ میلیارد تومان افزایش امسال به ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده و از حیث درآمدی، نخست در اجرای پروژه‌های عمرانی و دوم در آسفالت و مصالح عمرانی مورداستفاده قرارگرفته است.

کد خبر 721437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر علی IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    0 0
    درود به شهردار قم