قرعه‌کشی ۱۹۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن روستای ِکنه‌بیست مشهد

در مراسمی با حضور فرماندار مشهد ۱۹۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن در روستای کنه‌بیست بخش مرکزی مشهد قرعه‌کشی و به مردم این روستا واگذار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری مشهد، محسن داوری در مراسم قرعه‌کشی واگذاری ۹۵ قطعه زمین در روستای کنه‌بیست اظهار کرد: مردم از ما انتظار دارند مشکلاتشان را بشنویم و برای حل آن‌ها تلاش کنیم. یکی از این مشکلات در شهرستان مشهد، مسکن است و انتظار مردم این است که برای رفع این مشکل تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان‌های دیگر، روستاهایشان مشکل مسکن ندارند، اما مشهد با دیگرشهرستان‌ها متفاوت است، افزود: در شهرستان مشهد به‌دلیل هم‌جواری روستاها با مشهد، هزینه‌های مسکن در روستاها هم زیاد شده است و باید برای این موضوع چاره‌اندیشی می‌کردیم.

فرماندار مشهد بیان کرد: در راستای سیاست‌گذاری‌های دولت سیزدهم و تلاش استاندار خراسان‌رضوی، امروز شاهدیم که در روستای کنه‌بیست برای متقاضیان واجد شرایط، ۹۵ قطعه زمین برای ساخت ۱۹۰ واحد مسکونی قرعه‌کشی می‌شود.

داوری با تأکید بر اینکه حذف برخی متقاضیان از فهرست واگذاری به‌دلیل قوانین و نداشتن شرایط بوده است، افزود: احتمال اشتباه هم وجود دارد و امکان اعتراض برای رسیدگی هم محفوظ است؛ ضمن اینکه متقاضیانی که ثبت‌نام نکرده‌اند نیز می‌توانند در مرحله بعدی از این فرصت استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه زمین‌ها به صورت ۹۹ ساله واگذار می‌شود، تصریح کرد: کسی نمی‌تواند نقل و انتقال انجام بدهد و در این صورت به‌طور قطع زمین را پس خواهیم گرفت. همچنین اگر این زمین طی شش ماه ساخته نشود، به فرد دیگری داده می‌شود؛ این فرصتی برای کسانی است که مسکن ندارند و با استفاده از تسهیلات ۳۵۰ میلیون‌تومانی و بازپرداخت بیست‌ساله می‌توانند این زمین‌ها را بسازند.

فرماندار مشهد در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو در ۱۱ اسفند خاطرنشان کرد: امروز یک وظیفه شرعی، اجتماعی و انسانی بر عهده ماست؛ اینکه همه باید تلاش کنیم این انتخابات باشکوه برگزار شود و ایران قوی تحقق پیدا کند. اگر ایران قوی باشد و مردم با خدمت‌گزاران خود همراه باشند، هیچ‌کس نمی‌تواند در برابر قدرت این کشور ایستادگی کند.

کد خبر 721435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.