هنر فاخر در جهت ‌آرمان‌های اسلام است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت:‌ هنر یعنی اشعار شاعران بزرگ اسلام نسبت به اهل بیت (ع) که اگر عطر و بوی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) را داشته باشد و اگر در جهت آرمان‌های اسلام باشد، هنر فاخر محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی شامگاه امروز _جمعه، بیست‌ونهم دی_ در آئین افتتاحیه هفتمین دوسالانه خوشنویسی ایران، اظهار کرد: بنیانگذار هنر در جهان خداوند متعال است که با آفرینش انسان به عنوان اشرف مخلوقات، خود را به عنوان بهترین آفریننده خواند و جهان مانند نمایشگاه کارهای هنری خداوند مقابل دیدگان انسان‌ها قرار دارد.

وی افزود: تفکر و تعقل در قرآن کریم رمز دریافت هنر خداوند متعال است و خداوند مؤمنان را برادر یکدیگر می‌خواند و به بهترین شکل ممکن روابط مؤمنان را با یکدیگر نشان می‌دهد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه انسان غیر فرهیخته، لیاقت مؤمن بودن را ندارد، خاطرنشان کرد: هر فردی که به معرفت می‌رسد و ایمان به خدا را داشته باشد توانایی فرهیختگی را دارد و انسان بی دین به آن بلوغ نرسیده که شیرینی و هنر اسلام را درک کند.

آیت الله عابدینی هنر را امید خداوند به بندگانش دانست و ادامه داد: هنر یعنی اشعار شاعران بزرگ اسلام نسبت به اهل بیت (ع) که اگر عطر و بوی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) را داشته باشد و اگر در جهت آرمان‌های اسلام باشد، هنر فاخر محسوب می‌شود.

۸۰۰ اثر خطاطی به دوسالانه رسید

حسین براتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین در این مراسم بیان کرد: هفتمین دوسالانه خوشنویسی که همواره نیز یکی از دغدغه‌های جدی نیز بوده قرار بود در نیمه نخست امسال برگزار شود که به دلایلی این کار صورت نگرفت.

حسین براتی اضافه کرد: با توجه به استقبال صورت گرفته و جمعیت حاضر در این مراسم جهت افتتاح هفتمین دوسالانه خوشنویسی که از پیشینه قدرتمند و خوبی نیز برخوردار است خود گواه این حقیقت است که چرا قزوین باید پایتخت خوشنویسی کشور باشد.

وی با بیان اینکه از پایتختی قزوین در عرصه خوشنویسی بایستی به خوبی صیانت شود، تأکید کرد: خوشبختانه در هفتمین دوسالانه و همراهی خوبی که از سوی انجمن خوشنویسان کشور صورت گرفته، هفتمین دوسالانه با مشارکت حداکثری هنرمندان این عرصه برگزار خواهد شد.

دبیر هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران با اشاره به ۸۰۰ اثر رسیده به دبیرخانه این جشنواره، تصریح کرد: امیدواریم همانند دوره‌های گذشته میزبان شایسته ای برای برگزاری هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسان کشور در این استان باشیم.

به گزارش ایمنا، هفتمین دوسالانه خوشنویسی با یادبود استاد برجسته خط نسخ علاءالدین تبریزی به میزبانی قزوین و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از امروز به مدت ۱۵ روز برگزار خواهد شد.

کد خبر 721354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.