۸۰ میلیارد ریال برای آبرسانی سیار به سیستان و بلوچستان تخصیص یافت

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۸۰ میلیارد ریال برای آبرسانی سقایی به وسیله تانکر به روستاهای فاقد شبکه آب این استان اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، محمد کرمی امروز _جمعه بیست‌ونهم دی_ در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان اظهار کرد: آب مسئله حیاتی است و بارندگی در سیستان و بلوچستان کم شده و مشکلات در این زمینه زیاد است و همه باید در مصرف بهینه آب کمک کنند زیرا بیشتر هزینه‌هایی که الان انجام می‌شود در بخش آبرسانی است.

وی ادامه داد: به منظور تأمین منابع آب در سیستان و بلوچستان در دانشگاه یک کارگروه علمی تشکیل شده که منابع آبی را رصد می‌کنند برای اینکه تعیین کنند که از منابع آبی در کجاها استفاده شود.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: بخشی از آب مورد نیاز استان از طریق انتقال آب از دریای عمان و بخشی هم از منابع آبی زیر زمینی که وجود دارد تأمین می‌شود.

وی تاکید کرد: استفاده از آب‌های زیرزمینی در سیستان و بلوچستان یک برنامه اصولی و دقیق می‌خواهد که مورد بررسی قرار گیرد تا کارها به خوبی پیش برود.

کرمی بیان کرد: در بخش آبرسانی، بعضی از روستاهای استان آب ندارند و روستایی که نه کشاورزی، نه دامداری و نه آب دارد در قالب یک روستا تعریف نمی‌شود بلکه یک روستا باید مولد باشد.

وی ادامه داد: خیلی از روستاهایی که آبرسانی سیار می‌شود آب دارند اما اعلام می‌شود که انتقال آب با تانکر برای مصارف شرب بوده که در این روستا باید دستگاه تصفیه آب نصب شود تا دیگر نیاز به آبرسانی با تانکر نداشته باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: دستورالعمل کامل برای روستاهایی که در سیستان و بلوچستان فاقد شبکه آبرسانی هستند با همکاری آب منطقه‌ای و شرکت آبفا در نظر گرفته شود که تا تعیین شود که این روستا دارای منابع آبی هست یا خیر و اگر آب دارند با حفر چاه و نصب تصفیه کن مشکل آنها برطرف شود.

وی با اشاره به ضرورت صرفه‌جویی در بخش گاز افزود: در رابطه با مصرف گاز باید صرفه‌جویی شود و فرهنگ‌سازی نیز در این زمینه بسیار کمک کننده است که جلوی بسیاری از هدررفت‌ها گرفته شود.

کرمی با تاکید بر مصرف بهینه برق اذعان کرد: در زمینه برق، برخی از دستگاه‌ها ژنراتور دارند که باید مورد استفاده قرار گیرد اما گاهی مشاهده می‌شود برخی از دستگاه‌ها در هنگام شب لامپ‌های اداره را روشن نگه می‌دارند که این مساله باید مدیریت شود.

وی با اشاره به خشکسالی در سیستان و بلوچستان و عدم افزود: مدیریت بحران استان برای جبران عدم کشت ۳۰۰ میلیارد تومان به هیأت دولت پیشنهاد داد که ۱۴۰ میلیارد تومان آن مصوب شد و هم اکنون ۷۰ میلیارد تومان وجود دارد که اعلام شد این مبلغ به کشاورزانی که بابت خشکسالی نتوانستند زراعت کنند هر چه سریع‌تر پرداخت شود.

کد خبر 721279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.