«سینما کیو» در شمال شهر خرم‌آباد افتتاح می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: مراحل آماده‌سازی «سینما کیو» مجتمع شهید آوینی خرم‌آباد به پایان رسیده در آستانه افتتاح است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، اعظم روانشاد اظهار کرد: وجود سینما و پردیس‌های سینمایی در استان به منظور تقویت روابط فکری و اجتماعی مردم امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

وی با اشاره به اینکه بازار سینمای هنری تأثیر مثبت و معناداری بر ارتقای فرهنگی دارد، افزود: سینما ابزاری برای انتقال فرهنگ در جامعه است و این عرصه می‌تواند در شناسایی کنش‌های اجتماعی و فرهنگی مؤثر باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ایجاد «سینما کیو» در منطقه یک خرم‌آباد خاطرنشان کرد: مدیریت این سینما بر عهده «مؤسسه اهورا طنین زاگرس» است.

روانشاد تصریح کرد: با توجه به تغییر کاربری تنها سینمای این منطقه (سینما ایران)، وجود «سینما کیو» به عنوان یک پایگاه فرهنگی قطعاً تأثیرات متعددی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: امیدواریم شبکه زیرساختی مورد نیاز برای فعالیت در حوزه فرهنگ و هنر استان کامل شود و هنرمندان دغدغه زیرساختی نداشته باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ادامه بیان کرد: امروز تلاش ما بر این است این سالن به محیطی تبدیل شود که خانواده‌ها بدون دغدغه و با آرامش خاطر حضور یابند.

به گزارش ایمنا، ظرفیت سینما کیو که مراحل آماده‌سازی آن به پایان رسیده ۳۸۰ نفر است و با بهترین متد طراحی و سیستم صوت و تصویر تجهیز و تکمیل و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 721256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.