ایران-هنگ‌کنگ/ پیش به سوی دومین پیروزی

تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود در جام ملت‌های آسیا در حالی به مصاف هنگ‌کنگ می‌رود که با کسب یک پیروزی اقتصادی می‌تواند پیش از انجام دیدار پایانی خود را در جمع صعود کنندگان به مرحله حذفی بداند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های دور دوم گروه C جام ملت‌های آسیا، امروز _جمعه، بیست‌ونهم دی‌_ از ساعت ۲۱:۰۰ تیم‌های هنگ‌کنگ و ایران در ورزشگاه بین المللی خلیفه دوحه به مصاف یکدیگر می‌روند.

دور دوم گروه C جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳

دیدار تیم‌های هنگ‌کنگ و ایران

زمان: جمعه، بیست‌ونهم دی، ساعت ۲۱

داور: حنا حطاب (سوریه)

ورزشگاه: بین المللی خلیفه (دوحه، قطر)

پخش زنده: شبکه سه

پیش به سوی دومین برد

تیم ملی ایران پس از پیروزی پرگل در اولین گام جام ملت‌های آسیا برابر فلسطین حالا در دومین بازی هم کار سختی برابر هنگ‌کنگ نخواهد داشت. شاگردان امیر قلعه نویی که به لطف برد چهار بر یک برابر فلسطین در پایان دور نخست مرحله گروهی در صدر گروه C جام ملت‌ها قرار گرفتند در حالی به مصاف هنگ کنگ می‌روند که تقریباً دو ماه پیش نیز در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ از هنگ‌کنگ در ورزشگاه آزادی پذیرایی کردند که آن دیدار با پیروزی چهار بر صفر ایران به پایان رسید.

کادر فنی تیم ملی با توجه به اینکه تیم در یک تورنمنت متمرکز حضور دارد و باید انرژی بازیکنان مدیریت شود احتمالاً با تغییراتی در ترکیب اصلی به دیدار دوم برابر هنگ‌کنگ می‌رود. با توجه به اختلاف سطح دو تیم قلعه نویی نگرانی بابت پیروزی ندارد و البته با توجه به تساوی امارات برابر فلسطین، پیروزی با هر نتیجه‌ای می‌تواند ایران را قبل از بازی با امارات در دور سوم مرحله گروهی در صدر نگه دارد تا در روز پایانی تنها یک تساوی برابر امارات نیز برای صدرنشینی ایران کافی باشد.

تساوی امارات و فلسطین باعث شد ایران نیازی به پیروزی برابر هنگ‌کنگ با تفاضل گل بالا نداشته باشد و شاید همین موضوع باعث شود کادر فنی تیم ملی چندان به بازیکنان تیم مخصوصاً مهره‌های اصلی فشار نیاورد تا آمادگی آنها برای مراحل حذفی حفظ شود.

هنگ‌کنگ روی دور شکست

تیم ملی هنگ‌کنگ که از دسته تیم‌های ضعیف در قاره آسیا به شمار می‌رود در دیدار قبلی هم برابر امارات نشان داد تیمی نیست که بتواند ایران را اذیت کند. این تیم شرق آسیایی پس از شکست چهار بر صفر دو ماه پیش برابر ایران، در پنج دیدار بعدی به ترتیب به دو تساوی و سه شکست رسیده است. هنگ کنگ در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ برابر ترکمنستان به تساوی دو بر دو رسید و سپس در دیداری دوستانه چین را متوقف کرد، اما سه دیدار اخیر هنگ‌کنگ برابر تاجیکستان، عربستان و امارات با شکست هنگ کنگ همراه بوده است و احتمالاً دیدار با ایران چهارمین شکست متوالی هنگ کنگ را رقم می‌زند.

دو غایب ایران برابر هنگ‌کنگ

تیم ملی ایران در حالی به مصاف هنگ‌کنگ می‌رود که شجاع خلیل‌زاده و مهدی ترابی به دلیل مصدومیت فعلاً در دسترس قلعه نویی نیستند، اما سایر بازیکنان با آمادگی بالا مهیای دیدار با هنگ‌کنگ هستند.

شجاع خلیل‌زاده در دیدار قبلی برابر فلسطین دچار مصدومیت شد و مهدی ترابی نیز قبل از اولین بازی ایران در تمرینات دچار مصدومیت شده بود تا فعلاً برای دومین بازی متوالی دور از لیست تیم ملی قرار بگیرد.

ترکیب احتمالی:

هنگ کنگ: یاپ هونگ فای، چان شینیچی، لی انگای هوی، یو تسه نام، اولیویه گربیگ، تان چون لوک، وو چون مینگ، فلیپ چان سیو کوان، ماکس پون پوی هین، مت اور و اورتون کامارگو

ایران: علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی زادگان، مجید حسینی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، سعید عزت اللهی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، محمد محبی، مهدی طارمی و سردار آزمون

کد خبر 721235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.