استرالیا صعود کرد، اما نه در قامت یک مدعی

تیم‌های ملی فوتبال استرالیا و ازبکستان با پیروزی مقابل رقبا به مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا راه یافتند و امارات مقابل فلسطین متوقف شد تا راه برای صدرنشینی ایران در گروه سوم هموارتر شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دیدارهای دوم مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا امروز _پنج‌شنبه بیست‌وهشتم دی_ با انجام بازی‌های گروه‌های دوم و سوم پیگیری شد و سرانجام تیم‌های ملی فوتبال استرالیا و ازبکستان با پیروزی مقابل رقبای خود صعود خودشان به مرحله یک‌هشتم نهایی این تورنمنت را قطعی کردند اما در اولین بازی دوم گروه سوم امارات در شکست دادن فلسطین ناکام ماند.

سوریه صفر - استرالیا ۱

در ادامه بازی‌های مرحله گروهی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا عصر امروز _پنج‌شنبه بیست‌وهشتم دی_ تیم‌های ملی فوتبال سوریه و استرالیا از ساعت ۱۵:۰۰ در دومین هفته از دیدارهای گروه دوم در ورزشگاه جاسم بن‌حمد دوحه با یکدیگر تقابل کردند و سرانجام

در نیمه‌اول جدال سوریه و استرالیا که برای مشخص و قطعی شدن صعود کانگروها به‌عنوان دومین تیم به مرحله یک‌هشتم نهایی اهمیت بالایی داشت، اتفاق خاصی رقم نخورد و علی‌رغم فرصت‌هایی که استرالیا مقابل سوریه‌ای‌ها خلق کرد این تیم در گلزنی ناکام ماند.

نیمه‌دوم این بازی برای استرالیا متفاوت پیش رفت و پس از سه تعویض همزمان که توسط سرمربی کانگروها صورت گرفت، در دقیقه ۵۹ جکسون اروین موفق شد قفل دروازه تیم ملی فوتبال سوریه را باز کند و در نهایت با همین یک گل پیروزی خود مقابل سوریه را به‌دست آورد تا پس از قطر راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شود.

هند صفر - ازبکستان ۳

تیم‌های ملی فوتبال هند و ازبکستان امشب _پنج‌شنبه بیست‌وهشتم دی_ در قالب دومین بازی مرحله گروهی (گروه B) رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا از ساعت ۱۸:۰۰ در ورزشگاه احمد بن‌علی شهر الریان بایکدیگر دیدار کردند و ازبکستان به‌آسانی از سد هند عبور کرد.

تیم ملی فوتبال ازبکستان این بازی را طوفانی آغاز کرد و در چهارمین دقیقه مسابقه روی یک حمله همه‌جانبه توسط عباس‌بیک فیضلایف به گل اول دست پیدا کرد و در دقیقه ۱۸ نوبت به ایگور سرگیف بازیکن شناخته‌شده ازبک‌ها رسید که دومین گل را برای این تیم وارد دروازه هند کند.

ازبکستانی‌ها در سومین دقیقه وقت‌های اضافه نیمه‌اول بازهم موفق به گلزنی مقابل هند شدند و شرزود نصرلایف اختلاف ازبک‌ها با تیم ملی هند را به سه‌گل رساند. با این وجود ازبکستان در نیمه‌دوم دیگر نتوانست دروازه هند را باز کند و با کسب نخستین پیروزی‌اش، چهار امتیازی شد تا پس از استرالیا در جایگاه دوم گروه دوم بایستد.

استرالیا و ازبکستان در شب توقف امارات مقابل فلسطین راهی یک‌هشتم نهایی‌ شدند

فلسطین ۱ - امارات ۱

در تنها بازی امشب گروه سوم، تیم‌های ملی فوتبال فلسطین و امارات که در گروه سوم با ایران همگروه هستند، در دومین بازی مرحله گروهی جام ملت‌های⁧ ۲۰۲۳⁩ آسیا از ساعت ۲۱:۰۰ مقابل همدیگر صف‌آرایی کردند که تیم ملی فوتبال امارات نتوانست از سد فلسطین عبور کند و بازی با تساوی یک بر یک دو تیم به پایان رسید.

در دقیقه بیست‌وسوم بازی، تیم ملی فوتبال امارات روی یک ضدحمله از سمت چپ خط‌دفاعی فلسطین به‌سمت دروازه ابن تیم یورش ببرد و ارسال علی صالح به درون محوطه جریمه فلسطین با ضربه سر سلطان عدل‌الامیری به گل نخست بازی برای اماراتی‌ها تبدیل شد.

در ادامه تیم ملی امارات با کارت‌قرمز مستقیمی که خلیفه الحمدی دریافت کرد ده‌نفره شد و فلسطین هم پس از بازبینی صحنه مشکوک در محوطه جریمه امارات، صاحب ضربه پنالتی شد اما تامر صیام این موقعیت مهم گلزنی را از دست داد تا فلسطین فرصت بازگشت به بازی را از دست بدهد.

با این وجود تیم ملی فوتبال فلسطین به حملات خود برای رسیدن به دروازه امارات ادامه داد و دقیقه ۵۰ بازی بدر عبدالعزیز مدافع اماراتی‌ها به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا بازی به تساوی کشیده شود و سرانجام بدون ردوبدل‌شدن گل‌های دیگر در ادامه بازی، امتیازات در کمال ناباوری میان دو تیم تقسیم شد و ایران درصورت عبور از هنگ‌کنگ در بازی فردا، صدرنشینی و صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی را قطعی خواهد کرد.

استرالیا و ازبکستان در شب توقف امارات مقابل فلسطین راهی یک‌هشتم نهایی‌ شدند

کد خبر 721222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد گرامی نژاد IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    0 0
    استرالیا در مقابل ازبکستان ده نفره میشه و بازی رو میبازه نتیجه سه یک به نفع ازبکستان خواهد بود همچنین در مقابل فلسطین هم همین نتیجه رو خواهد داشت