جدول حذفی جام ملت‌ های آسیا ۲۰۲۳ + حریفان احتمالی مرحله یک‌ هشتم (بروزرسانی ۲۸ دی)

تیم‌های ملی فوتبال قطر، استرالیا و ازبکستان تا امروز صعودکننده‌های قطعی به مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا هستند، شرایط مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا برای گروه‌های مختلف به‌ویژه گروه تیم ملی ایران مورد توجه کاربران فضای مجازی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دیدارهای دوم مرحله مقدماتی یا همان گروهی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا از روز گذشته _چهارشنبه بیست‌وهشتم دی_ با انجام بازی‌های گروه اول پیگیری و امروز هم دیدارهای گروه دوم برگزار شد تا بدین ترتیب تکلیف سه تیم صعودکننده به‌صورت قطعی مشخص شود.

بیشتر بخوانید:

در گروه اول، تیم ملی فوتبال قطر که میزبان این رقابت‌ها و مدافع عنوان قهرمانی است، پس از برتری قاطعانه سه بر صفر مقابل تیم ملی لبنان در بازی افتتاحیه، با نتیجه یک بر صفر تاجیکستان را شکست داد و با کسب دومین برد پیاپی شش امتیازی شد تا صعود خود به مرحله یک‌هشتم نهایی را به‌عنوان اولین تیم قطعی کند.

جدول حذفی جام ملت‌ های آسیا ۲۰۲۳ + حریفان احتمالی مرحله یک‌ هشتم (بروزرسانی ۲۸ دی)

دیگر بازی گروه اول میان تیم‌های ملی فوتبال لبنان و چین برگزار شد که با تساوی بدون‌گل خاتمه یافت تا چین دو امتیازی و لبنانی‌ها همچون تاجیکستان یک‌امتیازی شوند و باید دید در بازی پایانی کدام‌یک از این سه تیم می‌توانند با کسب نتیجه مناسب به‌عنوان تیم دوم از گروه اول به مرحله حذفی راه پیدا کنند.

امروز نیز تیم ملی فوتبال استرالیا یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی که موفق شده بود در گام نخست مرحله گروهی تیم ملی هند را با دو گل شکست دهد توانست با یک گل از سد تیم ملی فوتبال سوریه عبور کند و نخستین صعودکننده از گروه دوم به مرحله یک‌هشتم نهایی لقب گرفت.

همچنین تیم ملی فوتبال ازبکستان پس از ناکامی در شکست دادن سوریه در هفته اول، به آسانی و با زدن سه‌گل مقابل هند در جدول گروه دوم چهار امتیازی شود و به احتمال ۹۹ درصد باید این تیم را دومین تیم صعودکننده از گروه دوم و البته به‌عنوان تیم دوم بدانیم.

جدول حذفی جام ملت‌ های آسیا ۲۰۲۳ + حریفان احتمالی مرحله یک‌ هشتم (بروزرسانی ۲۸ دی)

طبق تصویر بالا و جدولی که کنفدراسیون فوتبال آسیا مشخص کرده است، در مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها، تیم نخست گروه اول که تیم ملی فوتبال قطر است با یکی از تیم‌های سوم گروه‌های سوم، چهارم یا پنجم دیدار خواهد کرد. تا این لحظه پیش‌بینی می‌شود قطر با یکی از تیم‌های ملی هنگ‌کنگ، ویتنام یا بحرین برخورد کند و هر تیمی امتیاز بیشتری داشته باشد حریف قطر خواهد شد.

تیم ملی فوتبال استرالیا هم به‌عنوان صدرنشین تقریباً قطعی گروه دوم، در مرحله یک‌هشتم نهایی با یکی از تیم‌های سوم جدول گروه‌های اول، سوم یا چهارم تقابل خواهد کرد که بدین ترتیب اگر نتایج طبق احتمالات رقم بخورد، استرالیا حریف یکی از تیم‌های (تاجیکستان یا لبنان)، هنگ‌کنگ و ویتنام می‌شود.

جدول حذفی جام ملت‌ های آسیا ۲۰۲۳ + حریفان احتمالی مرحله یک‌ هشتم (بروزرسانی ۲۸ دی)

ازبکستان هم پس از اینکه به‌عنوان تیم دوم گروه دوم راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شود، باید برخلاف تیم‌های صدرنشین با یک تیم مشخص که تیم دوم گروه ششم است دیدار کند و باید دید از بین تیم‌های ملی عربستان، تایلند و عمان کدام‌یک در جایگاه دوم گروه ششم قرار خواهند گرفت تا با ازبکستان در مرحله یک‌هشتم نهایی مصاف کنند.

کد خبر 721206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین US ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    11 3
    لطفا از حریفان احتمالی در دور حذفی چیزی نگید چون ممکنه مثل تیم زیر 17سال از مراکش حذف شدیم حتی به بازی مالی هم نرسیدیم
  • مردم ایران IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    22 7
    ایران با این اوضاع باید با جام خداحافظی بکنه واقعا بدترین تیم تاریخ فوتبال ملی رو درمصاف با هنک کنگ دیدیم....حالا شانس هم اوردیم وی ارای بداد تیم رسید که به احتمال زیاد با پنالتی که جناب رستم دستان بیراوند سوتی بده داده بود بازی مساوی میشد....
  • اسماعیل ازتکاب IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    1 4
    تیم ایران بدترین بازی راانجام داد.اگربه این شکل بازی کنه درمرحله حذفی دچارمشکل میشه
  • نیما IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    2 4
    با این بازی که تیم ملی در مقابل هنگ کنگ انجام داد در گروه به احتمال قوی به امارات با دو یا سه اختلاف گل خواهد باخت ودر مرحله حذفی نیز صددرصد حذف خواهد شد این را بهتون قول می دهم حذف با این بازی قطعی هستش
  • محمد عزیزی IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    0 3
    یکی نیست به بیرو بگه این ادا اصول ها در نیار اشتبا کنی چند ملیون نفر اه میکشند دیگه بیرو هم چوب خطش پر ه
  • نویان سرور IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    3 1
    سرور g10
  • حسام IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    5 2
    چیزی ک تیم ایران نداره ن تکنیک ن برنامه ن اینده ن پشتکار... هیچی نداره فقط ب زور پاشون بازی میکنن دو تا بازیکن تکنیکی داریم اونم ترابی قاعدی هست تمام اونم ن اون حدی ک فک بکنید من نمیدونم این طارمی کی میخواد بابا این بقران فوتبال بازی کردن بلد نیس ب همون قران فوتبال بلد نیس نمیتونه توپ تو پاش نگهداره این چجور بازیکنی اخه ما بزرگش کردیم .هر وقت فوتبالمون از این گثافت بازی تموم بشه سرمایه گذاری نشه ریشه یابی تشع استعداد یابی نشه برنامه بلند مدت نشع ما هییییچ وقت از فوتبال خودمون لذت نمیبریم تا این تاج هست فوتبال رنگ خوشی نمیبینه وسلام
  • ۹ IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    4 2
    سلام فساد در فوتبال ایران مانع انتخاب بازیکنان با استعداد و بی پول به تیم ملی میشه، مشکل اینه پس فوتبال ایران فعلا پیشرفت نمیکنه
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    1 1
    یه حسی بهم میگه ازبکستان هم استرالیا رو شکست میده و اگه اینطوری شه استرالیا هم میاد طرف ما .آنقدر گفتیم قرعه خوبه که آخرش همه میفتن طرف ما حلا تصور کنید عربستان هم اون یه ربع آخر نمی تونست عمان رو بزنه چی میشد.