TBM غربی خط ۲ متروی اصفهان دهه فجر به ایستگاه امام حسین (ع) می‌رسد

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه گفت: دستگاه تی‌بی‌ام خط دو متروی این کلان‌شهر در حال حاضر حدفاصل ایستگاه‌های خلجا و امام حسین (ع) در حال حفاری است و امیدواریم تا دهه فجر سال جاری به ایستگاه امام حسین (ع) برسد.

سیدمحسن واعظی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به متروی اصفهان اظهار کرد: خط یک متروی این کلان‌شهر با ۲۲ ایستگاه و ۲۱ کیلومتر طول مسیر در حال بهره‌برداری است.

وی با اشاره به دغدغه سازمان قطار شهری اصفهان و حومه برای افزایش تعداد واگن‌های مورد نیاز مترو افزود: سرفاصله حرکت قطارها در خط یک متروی اصفهان با افزایش تعداد واگن‌ها کاهش پیدا می‌کند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با بیان اینکه از سال ۹۶ تاکنون حفاری خط دو مترو آغاز شده است، تصریح کرد: دغدغه این سازمان برای این خط مباحث مالی بوده است.

واعظی‌فر ادامه داد: امیدواریم سال جاری با تحقق وعده‌هایی که شورای ششم و شهرداری در خصوص بودجه و تأمین منابع لازم این پروژه، همچنین پرداخت به‌موقع داده است، بتوانیم سرعت فعالیت خود را در خط دو مترو افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم در صوت تأمین منابع مالی مورد نیاز، تا پایان سال آینده بخشی از این خط حدفاصل دارک تا طوقچی را به بهره‌برداری اولیه برسانیم و طی بهره‌برداری، آن را تکمیل کنیم تا رضایت خاطر شهروندان را فراهم کنیم.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با اشاره به اینکه خط دو متروی این کلان‌شهر به‌طول ۲۴ هزار و ۷۰۰ متر با ۲۳ ایستگاه از دارک تا میدان شهدای خمینی‌شهر است، گفت: اولویت اول اجرایی این سازمان حدفاصل دارک تا کهندژ ( ایستگاه شهید حجازی) است که حفاری با دستگاه TBM در این خط از ایستگاه شهید حجازی به دهانه ۹ متر آغاز و با عبور از زیر اتوبان شهید خرازی وارد ایستگاه شهید خرازی شد.

وی ادامه داد: دستگاه حفار خط دو متروی اصفهان در حال حاضر حدفاصل ایستگاه‌های خلجا و امام حسین (ع) در حال حفاری است و امیدواریم تا دهه مبارک فجر به ایستگاه امام حسین (ع) برسد.

کد خبر 721146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    0 0
    سلام این طور که مشخص است تا ۱۰ سال دیگه به بهره برداری خواهد رسید 🤔🤔🧐🧐🧐😔😔
  • دانشجوی دکترا SG ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    0 0
    خیابون جی به سمت چهاراه تختی پنجشنبه جمعه واسه فرودگاه وباغ رضوان ودانشگاه ازاد خیلی شلوغ وترافیک میشه چرا واسه بار ترافیکی مترو رو نمیکشین به این سمت
  • نودری IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    0 0
    چرا ادامه خط یک از ترمینال صفه به بهارستان که قراربود پایان سال گذشته افتتاح شود تعطیل یا کند ونیمه کاره مانده یک پروژه جدید شروع شده چرا اول خط یک را یه اتمام نرسانده خط دوباسرعت بیشتری ادامه دارد
  • مسعودعلیزاده IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    0 0
    به امید پیشرفت حمل ونقل ریلی و فعالیت حمل ونقل در استان ها و حومه کشور سامانه ۱۴۱ و سازمان های برون شهر ودرون شهر
  • علیرضا IR ۰۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    1 0
    مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با اشاره به اینکه خط دو متروی این کلان‌شهر به‌طول ۲۴ هزار و ۷۰۰ کیلومتر با ۲۳ ایستگاه از دارک تا میدان شهدای خمینی‌شهر است دور کره زمین آنقدر هست؟!🤣
  • امیر IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    0 0
    ۲۴۷۰۰ کیلومتر !!!!!!!