ضوابط زیست محیطی در معدن مجاور شهر شهباز رعایت نمی‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر شهباز گفت: یکی از چالش‌های اساسی مدیریت شهری شهباز وجود یک معدن در مجاورت این شهر است، زیرا ضوابط زیست محیطی در آن رعایت نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از مرکزی، حسین اکبری پیش از ظهر امروز پنجشنبه _بیست و هشتم دی_ در جمع خبرنگاران اظهارکرد: ترددهایی که در داخل محدوده شهری صورت می‌گیرد و وجود این معدن در مجاورت شهر با موضوع توسعه شهری در تضاد است.

وی افزود: یکی از مهمترین اقدامات شورای اسلامی شهر شهباز طبق وظایفی که قانونگذار بر عهده شورا نهاده، پیگیری و احداث درمانگاه شبانه روزی بخش قره کهریز به مرکزیت شهر شهباز است که این پروژه بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر شهباز تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات شاخص شورای شهر شهباز در راستای افزایش امنیت این منطقه علاوه بر نصب دوربین‌های رصد شهری پیگیری تبدیل پاسگاه شهر شهباز به کلانتری بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین با پیگیری‌های صورت گرفته توسط شورا اختصاص چهار هزار متر مربع از اراضی دولتی به طرح نهضت ملی مسکن بوده است.

اکبری ادامه داد: در موضوع اورژانس و استفاده از خدمات فوریتی پزشکی هم با پیگیری‌های صورت گرفته، مجوز لازم اخذ شد و با زمینی که از مسکن و شهرسازی اختصاص پیدا کرد، احداث ساختمان اورژانس ۱۱۵ توسط یک خیر انجام شد که هم اینک بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اشتغالزایی و ساماندهی به مشاغل مزاحم هم اختصاص چهار هزار متر مربع از زمین‌های اوقاف برای ساماندهی این مشاغل در حال پیگیری و آماده سازی زیرسازی‌های آن برای انعقاد قرارداد برای ساخت در حال انجام است.

رئیس شورای اسلامی شهر شهباز گفت: در جلساتی که با مدیر کل ارتباطات استان داشته‌ایم، در حال آماده سازی شرایط لازم برای شهر هوشمند در شهر شهباز هستیم و این موضوع نیاز به حضور و پای کار بودن دستگاه‌های متولی دارد.

وی افزود: برای اخذ سند مالکیت اراضی کشاورزی و مسکونی با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته نیاز به مساعدت و همکاری مسئولین اداره ثبت اسناد و املاک استان مرکزی است.

ظرفیت کم نظیر گردشگری شهباز

محمود کریمی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و حقوقی شورای اسلامی شهر شهباز گفت: این شهر و روستاهای اطراف آن فضای مناسبی برای گردشگری است.

وی با اشاره به ویژگی‌های شهباز اظهارکرد: وجود یک سرچشمه در روستای عمارت موجب ایجاد یک مناطق بکر گردشگری در این منطقه شده است.

کریمی افزود: مناطق بکر و اماکن و تپه‌های تاریخی که در این منطقه وجود دارد، می‌تواند زمینه‌های جذب سرمایه‌گذاری را فراهم کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و حقوقی شورای اسلامی شهر شهباز تصریح کرد: این شهر به عنوان باغشهر معروف است و دلیل آن هم به علت باغات میوه بسیاری که در اطراف و در داخل شهر وجود دارد که عمده محصولات آن شامل انگور گردو و سیب است.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات شاخص شورای شهر و شهرداری شهباز ایجاد محله سوم در میان دو محله فعلی این شهر است که سبب ایجاد همدلی در میان این دو محله شد.

کریمی خاطرنشان کرد: در محله سوم مراکز بهداشتی خدماتی تجاری احداث شد و جز افتخارات مدیریت شهری است و هم اینک بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اضافه کرد: یکی از اقدامات شایسته مدیریت شهری در این مدت جلب مشارکت و حمایت شهروندان برای تعریض جاده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و حقوقی شورای اسلامی شهر شهباز با بیان اینکه هم اینک در حال جمع آوری یک بانک اطلاعاتی از شعرا نویسندگان و مفاخر این خطه هستیم گفت: امید می‌رود با حضور این نخبگان و در نظر گرفتن ایده‌ها و پیشنهاداتشان بتوانیم شاهد پیشرفت‌های خوبی در شهر شهباز باشیم.

کد خبر 721135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.