لزوم اهتمام دستگاه‌های دولتی قم به پرداخت عوارض شهری

مدیرکل درآمد شهرداری قم گفت: طبق ماده ۹ قانون درآمد پایدار، قانون‌گذار صراحتاً دستگاه‌های مشمول خدمات کشوری و قانون محاسبات عمومی را تکلیف کرده است، اما در این زمینه عزم راسخی را شاهد نبودیم.

محمد وحید نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: بودجه طی سال‌های گذشته منطبق با ظرفیت شهر قم و برش برنامه پنج‌ساله بوده و برنامه تصویب شده به این موضوعات نگاه کامل و جامع داشته است.

وی در خصوص تکلیف دستگاه‌هایی که باید عوارض خود را پرداخت کنند، افزود: ماده ۹ قانون درآمد پایدار قانون گذار صراحتاً دستگاه‌های مشمول خدمات کشوری و قانون محاسبات عمومی را تکلیف کرده که عوارض خدمات خود را پرداخت کنند اما ما در این زمینه عزم راسخی مشاهده نکردیم.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم ادامه داد: در این زمینه با انبوهی از مطالبات مواجه هستیم که به نتیجه نرسیده است و ظرفیت‌هایی که در قانون برنامه و بودجه برای این موضوع در نظر گرفته شده بود به دلیل عدم ابلاغ آئین نامه‌های مربوطه در موعد مقرر غیر ممکن شده است.

وحیدنیا خاطرنشان کرد: شهرداری به عنوان دستگاه مطالبه‌گر در این حوزه متضرر شده و از دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم که به این موضوع توجه داشته باشند تا مبالغ مورد نظر صورت سالیانه پرداخت شود و عدم پرداخت آن نیز تکالیفی را بر عهده آن دستگاه گذاشته است.

وی عنوان کرد: از تمام دستگاه‌های اجرایی تقاضا داریم نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشند و با تأمین اعتبار لازم از طریق دستگاه‌های مرکزی یا از طریق سازمان مدیریت استان بتوانند این عوارض را پرداخت کنند تا بتوانیم به مطالبات قانونی خود برسیم.

کد خبر 721133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.