کارخانه داروسازی در بخش سارال شهرستان دیواندره راه‌اندازی می‌شود

استاندار کردستان گفت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته در مرکز، توافق شده است که مجموعه شستا در استان کردستان یک یا دو کارخانه داروسازی را راه‌اندازی کند که بنا داریم اولین آن در بخش سارال شهرستان دیواندره باشد تا بتوانیم از ظرفیت گیاهان دارویی این منطقه استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا امروز _پنج‌شنبه بیست‌وهشتم دی_ در سفر خود به بخش سارال شهرستان دیواندره در دیدار مردمی در مسجد جامع شهر هزارکانیان اظهار کرد: امروز در سالروز حادثه بمباران روز ۲۸ دی سال ۱۳۶۵ شهر سنندج قرار داریم که قریب به ۲۲۰ نفر در این روز به شهادت رسیدند و این روز به نام روز ایثار و مقاومت این شهر نامگذاری شده است.

وی افزود: باید قدردان خون پاک این شهدا باشیم که این روزهای با آسایش و امنیت را برای ما به ارمغان آوردند.

استاندار کردستان گفت: حضور بالغ بر ۴۰ مدیرکل در این سفرهای شهرستانی و بخشی، باعث می‌شود که مسئولان از نزدیک مسائل و مشکلات مردم را لمس کرده و به آن‌ها آگاهی پیدا کنند و در تصمیم‌سازی برای حل این مسائل و مشکلات اقدام کنند.

زارعی‌کوشا ادامه داد: طی دو سال اخیر در دولت سیزدهم خدمات خاصی در تمام نقاط استان کردستان ارائه شده که شهر دیواندره نیز از این خدمات بهره‌مند شده است.

وی اضافه کرد: هرچند از بند محرومیت رها نشده‌ایم و در برخی شاخص‌ها به میانگین کشوری هم نرسیده‌ایم اما تلاش‌های شبانه‌روزی ما ادامه دارد و باید با همدلی مشکلات را حل و فصل کنیم.

استاندار کردستان ادامه داد: استان کردستان این ظرفیت را دارد که به عنوان استانی توانمند در سطح کشور و منطقه شناخته شود زیرا استعدادهای بی‌نظیر و کم‌نظیری در بخش‌های مختلف دارد.

زارعی‌کوشا گفت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته در مرکز، توافق شده است که مجموعه شستا در استان ما یک یا دو کارخانه داروسازی را راه‌اندازی کند که بنا داریم اولین آن در بخش سارال شهرستان دیواندره باشد تا بتوانیم از ظرفیت گیاهان دارویی این منطقه استفاده کنیم.

کارخانه داروسازی در بخش سارال شهرستان دیواندره راه‌اندازی می‌شود

وی تصریح کرد: در سفرهای رئیس جمهور مصوبات خاصی برای استان در نظر گرفته شده و استان اول کشور در جذب تخصیص‌های اعتبارات سفرهای رئیس جمهور بودیم.

استاندار کردستان اضافه کرد: طی سفرهای رئیس‌جمهور به استان کردستان بالغ بر یک هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان مصوبه اختصاصی برای شهرستان دیواندره در نظر گرفته شده است.

زارعی‌کوشا ادامه داد: ما یک خلأ ارتباطی را در مسیر دیواندره به مریوان شاهد هستیم که امیدواریم بتوانیم مجوزهای لازم را برای این پروژه اخذ کنیم چون نقش تحولی و فوق‌العاده حیاتی می‌تواند در استان داشته باشد.

وی گفت: در دو سال گذشته در حوزه راهسازی ۳۸ کیلومتر راه روستایی در شهرستان دیواندره احداث شده که برابر میانگین راه روستایی در کل استان و معادل ۱۰ درصد در دیگر شهرستان‌ها بوده است.

وی اجرای طرح هادی در ۶۹ روستا و آسفالت راه ۱۷ روستا را از دیگر اقدامات صورت گرفته طی دو سال اخیر برشمرد و گفت: یکی از مطالبات اصلی ما در شهرستان دیواندره، تکمیل کریدور شمال غرب کشور است که این پروژه ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش ایمنا، استاندار کردستان امروز در جریان سفر یک روزه خود به بخش‌های مرکزی شهرستان دیواندره، با حضور در بخش سارال، مورد استقبال مردم شهر هزارکانیان قرار گرفت و بلافاصله با حضور در مسجد جامع این شهر، در راستای بررسی مشکلات و درخواست‌های مردم این شهر، میز خدمت را برپا کرد.

همچنین در این سفر یک روزه، هیئتی از مدیران کل ستادی استانداری کردستان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی برای بررسی وضعیت شهرستان دیواندره و روستاهای تابعه و برپایی میز خدمت به این شهرستان سفر کرده‌اند.

کد خبر 721081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.