برتری ۱۰۰ درصدی ایران در رویارویی‌ها با هنگ‌کنگ

تیم ملی ایران در حالی به مصاف هنگ‌کنگ می‌رود که تاکنون همه دیدارهایش برابر این تیم را با پیروزی پشت سر گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های ایران و هنگ‌کنگ تاکنون هفت بار برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند که هر هفت دیدار با پیروزی ایران به پایان رسیده است. در این هفت دیدار دو تیم ۱۹ گل به ثمر رسانده‌اند که ۱۸ گل را ایران و تنها یک گل را هنگ‌کنگ به ثمر رسانده است.

از هفت رویارویی ایران و هنگ‌کنگ شش دیدار در مقدماتی جام جهانی و یک دیدار در جام ملت‌های آسیا برگزار شده است. آخرین تقابل دو تیم همین دو ماه پیش در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ بود که با برتری چهار بر صفر ایران به پایان رسید تا بهترین برد تاریخ تیم ملی برابر هنگ کنگ نیز رقم خورده باشد.

سابقه تقابل دو تیم از اردیبهشت ۱۳۴۷ آغاز می‌شود، جایی که تیم ملی ایران در ورزشگاه امجدیه تهران در جام ملت‌های آسیا ۱۹۶۸، با گل‌های بهزادی و جباری موفق به شکست دو بر صفر هنگ‌کنگ شد. رویارویی‌های بعدی دو تیم همه در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی برگزار شده است که با پیروزی ایران همراه شده است.

در بین گلزنان تیم ملی ایران به هنگ‌کنگ نام ۱۲ بازیکن مختلف دیده می‌شود که در بین آن‌ها غفور جهانی و سردار آزمون با سه گل زده بهترین گلزنان ایران به هنگ‌کنگ هستند. همچنین حسین کازرانی و کریم انصاری‌فرد نیز با دو گل در رده بعدی هستند. به این ترتیب انصاری‌فرد و آزمون که در تیم ملی کنونی حضور دارند شانس افزایش گل‌های خود به هنگ‌کنگ را دارند.

آمار و ارقام رویارویی‌های ایران و هنگ کنگ به شرح زیر است:

برتری ۱۰۰ درصدی ایران در رویارویی‌ها با هنگ‌کنگ

کد خبر 721067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.