افزایش ۳۵ درصدی تخصیص اعتبارات تملکی به مازندران

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: میزان تخصیص اعتبارات تملکی مازندران نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش پیدا کرده و این در حالی است که اعتبارات تملکی در کل کشور ثابت مانده است و مازندران به جهت اهمیت خدمات ملی که ارائه می‌کند این اعتبارات و تخصیص را دریافت کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، داوود منظور امروز _پنجشنبه بیست‌وهشتم دی_ در سفر به غرب استان مازندران و بازدید از بیمارستان شهرستان تنکابن با اشاره به اینکه کار ارزشمندی که در دولت سیزدهم انجام گرفته و آن تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است، اظهار کرد: بیمارستان تنکابن از طرح‌های اجتماعی و عمرانی است که در غرب مازندران به همت استاندار و پیگیری‌های نماینده به نتیجه رسیده و در آستانه بهره‌برداری است، زیرساخت‌ها و بخش‌های عمرانی طرح در حد پنج درصد باقی مانده است که در یکی دو ماه آینده تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: مسئله مهم در این بخش تجهیز بیمارستان و لوازم پزشکی پیش از سفر رئیس‌جمهور که ماه‌های اول سال آینده خواهد بود، است که امیدواریم به ثمر برسد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه ارزش روز این بیمارستان دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده و بخش اصلی کار طی دو سال گذشته انجام شده است، گفت: برای دولت مهم است که طرح‌هایی را که نیمه‌تمام است و مردم را دچار یاس کرده بود، به بهره‌برداری برسانیم، امروز تمام کشور در طرح‌های عمرانی به کارگاه سازندگی تبدیل شده است و امیدواریم از این محل پروژه‌های نیمه‌تمام به بهره‌برداری برسد.

وی همچنین با بیان اینکه در مازندران طرح‌های بسیاری وجود دارد که نیازمند توجه است، افزود: امروز یک سد کوچک مدیریت آب بهره‌برداری شد، همچنین طرح‌های جاده‌ای و کنارگذر و بزرگراهی جزو اولویت‌هایی است که در حال انجام است.

منظور با تاکید بر اینکه سازمان مدیریت، ضمن تجهیز دستگاه‌ها به منابع، نظارت میدانی را در دستور کار دارد و تلاش می‌کنیم که روش‌های هوشمندسازی بودجه‌ای را که از طریق سامانه‌ها صورت می‌گیرد، تقویت کنیم، گفت: کار مهم انجام گرفته در ماه‌های اخیر این است که پرداخت‌های حقوق و دستمزد سامانه‌ای شده است و اطلاعات کارمندان دولت تا نیمه هر ماه بارگذاری و حقوق‌ها پرداخت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نظارت بر هزینه‌کرد اثربخش منابع دولتی در دستور کار این سازمان قرار دارد، درباره اعتبارات اختصاص داده شده به مازندران تصریح کرد: مجموع طرح‌های استان دو گروه ملی و استانی است، طرح‌های بزرگراهی و بزرگ طرح‌های استانی است که در شورای توسعه برنامه‌ریزی استان هدایت می‌شود.

منظور با اشاره به اینکه میزان اعتبارات اختصاص یافته به مازندران در سال جاری شش هزار میلیارد تومان از منابع اعتبارات تملکی است که چهار هزار میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص یافته است، افزود: برای دو هزار میلیارد تومان دیگر نیز مراحل تخصیص طی شده است و در روزهای آینده انجام می‌شود.

وی یادآور شد: این میزان تخصیص نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش یافته است و این در حالی است که اعتبارات تملکی در کل کشور ثابت مانده است و مازندران به جهت اهمیت خدمات ملی که ارائه می‌کند این اعتبارات و تخصیص را دریافت کرده است.

کد خبر 721063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.