۱۲۷ نفر از خارج کشور ایتام خراسان شمالی را حمایت می‌کنند

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با تاکید بر اینکه بیش از ۳۵ هزار نفر جزو حامیان ایتام استان هستند، گفت: ۱۲۷ نفر از خارج کشور ایتام خراسان شمالی را حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، مجید الهی‌راد امروز _پنجشنبه بیست‌وهشتم دی_ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: از ابتدای سال جاری ۸۱ هزار درخواست در سامانه امداد هوشمند ثبت شده که ۲۹ درصد درخواست‌ها توسط مددجویان و ۱۰ درصد توسط مددکار مراکز نیکوکاری ثبت شده است.

وی از ارائه بیش از چهار هزار خدمت به مددجویان در اردوی جهادی گروه الکفیل خبر داد و افزود: درمان برخی مددجویان نیازمند پیگیری است که پزشکان به صورت رایگان این اقدام را انجام می‌دهند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از تحت پوشش بودن ۱۰۴ هزار نفر از مردم استان خبر داد و گفت: ۱۲ درصد مردم خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند که حدود ۳۰ درصد مردان هستند.

الهی‌راد تصریح کرد: ۹۵ درصد افراد معیشت‌بگیر هستند و ۵ درصد از سایر خدمات بهره می‌برند؛ طی سال ۹۹۲ فقره جهیزیه با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان اهدا شده است.

وی افزود: ۱۳۰۰ بیمار صعب‌العلاج استان از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند؛ ۱۴۰۵ نفر حق بیمه اجتماعی دریافت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان خاطرنشان کرد: مددجوی یک‌نفره بیش از ۷۰۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کند.

الهی راد افزود: ماهانه ۵۶ میلیارد تومان مستمری به مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: ۶۸۰۰ مددجوی دانش‌آموز در جشنواره قرآنی شرکت کردند که این تعداد نسبت به سال‌های گذشته رشد بسیار بالایی داشته است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با تاکید بر اینکه کمیته امداد برنامه ویژه برای اشتغال دارد، افزود: در مجموع بیش از ۷۶۰ میلیارد تسهیلات داریم که ۳۳۱ میلیارد پرداخت شده است.

الهی‌راد از افتتاح ۱۰۰ نیروگاه خورشیدی طی سال گذشته خبر داد و گفت: این نیروگاه‌ها درآمدزایی نیز برای مددجویان دارد؛ اکنون ۱۸۱ نیروگاه آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: از ابتدای سال ۲۲ تراکتور و ۲۲ نیسان در راستای اشتغال‌زایی تحویل مددجو شده است که بخشی آورده خود فرد و بخشی تسهیلات است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: ۲۶۶۷ مسکن در حال حاضر در دست اجرا است که بیش از ۱۲۰۰ مورد نزدیک به تحویل است.

الهی‌راد افزود: طی سال جاری تاکنون ۷۸ میلیارد ریال صدقه پرداخت شده است که نسبت به سال گذشته هفت درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: در مجموع بیش از هشت هزار یتیم و فرزند محسنین در استان وجود دارد که سرانه دریافت ایتام آن‌ها بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی افزود: ۳۵ هزار حامی داریم که ۱۲۷ نفر از خارج کشور و ۲۲ کشور خارجی هستند و فرزندان خراسان شمالی را حمایت می‌کنند؛ از ابتدای سال بیش از ۴۶۰۰ حامی جدید اضافه شده است.

الهی‌راد گفت: این حامیان تاکنون ۷۰ میلیارد تومان کمک نقدی کرده‌اند که ۱۱ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

کد خبر 721056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.