قطر اولین تیم صعودکننده به مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات لقب گرفت

بازی‌های دوم گروه اول جام ملت‌های ۲۰۲۳ با پیروزی قطر مقابل تاجیکستان و تقسیم امتیازات میان لبنان و چین پیگیری شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بازی‌های هفته دوم مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا امروز _چهارشنبه بیست‌وهفتم دی_ با انجام دو دیدار در گروه اول آغاز شد و تیم ملی فوتبال قطر به‌عنوان میزبان با غلبه‌بر تاجیکستان نخستین صعودکننده به دور حذفی لقب گرفت، اما لبنان و چین امتیازات را تقسیم کردند تا تکلیف دومین صعودکننده از این گروه به بازی سوم کشیده شود.

لبنان صفر - چین صفر

تیم‌های ملی فوتبال لبنان و چین عصر امروز _چهارشنبه بیست‌وهفتم دی‌_ در چارچوب دومین بازی مرحله گروهی هجدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به‌میزبانی قطر در سال ۲۰۲۳ از ساعت ۱۵:۰۰ در ورزشگاه الثمامه به‌مصاف یکدیگر رفتند، اما این دیدار با تساوی بدون گل دو تیم خاتمه یافت.

بدین ترتیب تیم ملی فوتبال چین در دومین بازی خود در جام قهرمانی آسیا با نتیجه تساوی بدون گل برابر لبنان متوقف شد تا پس از تساوی برابر تاجیکستان، حالا با دو امتیاز در رده دوم جدول گروه A قرار بگیرد. چین در آخرین بازی به مصاف قطر خواهد رفت و لبنان نیز با وجود کسب اولین امتیاز خود همچنان در قعر جدول قرار دارد.

چینی‌ها تنها تیم این تورنمنت هستند که بعد از دو مسابقه تاکنون نه گلی به‌ثمر رسانده و نه گلی دریافت کرده‌اند و هر دو مسابقه آن‌ها با تساوی صفر-صفر به پایان رسیده است. با این نتایج بعد از قطر شش امتیازی، چین با دو و تاجیکستان و لبنان هم با یک امتیاز در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

تاجیکستان صفر - قطر یک

در ادامه نیز تیم‌های ملی فوتبال قطر و تاجیکستان امروز _چهارشنبه بیست‌وهفتم دی_ در چارچوب دومین بازی مرحله گروهی (گروه A) رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا از ساعت ۱۸:۰۰ در برابر یکدیگر قرار گرفتند که میزبان موفق شد با یک گل حریف خود را شکست دهد.

عنابی‌پوشان که در روز نخست توانسته بودند با قاطعیت از سر لبنان عبور کنند، این بار در مقابل تاجیک‌ها به مشکل خوردند و بازی منظم و سازمان‌دهی شده سفیدپوشان باعث شد تا مدافع عنوان قهرمانی با دردسر زیادی روبه‌رو شود، در مسابقه‌ای که در دو نیمه حدود ۲۰ دقیقه وقت تلف شده داشت قطری‌ها در همان نیمه اول به گل خود دست یافتند و توانستند در دقیقه ۱۷ با درخشش ستاره خود یعنی اکرم عفیف دروازه حریف را باز کنند. تاجیکستان در ادامه نیمه اول تلاش‌های زیادی کرد تا بتواند به گل تساوی دست پیدا کند، اما این تلاش‌ها در نهایت بی‌نتیجه ماند.

تیم‌های قطر و تاجیکستان در شرایطی در ورزشگاه البیت به مصاف هم رفتند که در پایان، تیم ملی فوتبال قطر با نتیجه یک بر صفر حریفش را شکست داد و با کسب دومین برد پیاپی شش امتیازی شد تا صعود خود به مرحله یک‌هشتم نهایی را به‌عنوان اولین تیم در این مسابقات قطعی کند.

قطر اولین تیم صعودکننده به مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات لقب گرفت

کد خبر 720964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.