کاهش وقوع سرقت با روزآمدی امکانات و تجهیزات علمی پلیس آگاهی

رئیس پلیس آگاهی فراجا با اشاره به تحقق روند کاهش وقوع سرقت با روزآمدی امکانات و تجهیزات علمی پلیس آگاهی گفت: اهتمام در استفاده از آخرین تجهیزات به روز و پیشرفته گامی اثرگذار در کوتاه شدن فاصله وقوع و کشف جرم در صحنه به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی، سردار محمد قنبری در حاشیه جلسه دوازدهمین قرارگاه مقابله با سرقت در استان مرکزی با اشاره به اینکه مقابله با سرقت به عنوان یکی از مطالبات مردمی از پلیس در سطح کلان کشور به شمار می‌رود، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای در اقدام پیش دستانه برای مقابله با سرقت صورت گرفته است.

وی از روند کاهشی وقوع سرقت سال جاری در کشور خبر داد و افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده این سیر تا پایان سال شتاب بیشتر و بهتری پیدا خواهد کرد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی کل انتظامی کشور با اشاره به اینکه سال گذشته رشد ۱۷ درصدی سرقت را نسبت به سال‌های قبل داشته‌ایم، تصریح کرد: با اقدام پیش دستانه پلیس و برنامه‌ریزی های صورت گرفته در این حوزه ضمن متوقف شدن پیشرفت سرقت، شاهد کاهش دو درصدی آن در سال جاری هستیم.

وی مالخران را یکی از حلقه‌های فرآیندی تشویق سارقان در ارتکاب به سرقت دانست و گفت: با تقویت طرح‌های برخورد با مالخران در سال جاری نزدیک به ۱۲۰ طرح در کشور اجرا و بیش از پنج هزار فقره سرقت از آن‌ها کشف شده است.

قنبری با تأکید بر برخورد قاطعانه پلیس آگاهی کشور با خریداران اموال مسروقه به صاحبان صنوفی که مبادرت به خرید مال سرقتی می‌کنند، هشدار داد: در صورت مشاهده هر گونه جرمی در خصوص سرقت و کشف اموال مسروقه واحد صنفی مذکور پلمب و پروانه کسب متهم باطل می‌شود.

وی با اشاره به تحقق روند کاهش وقوع سرقت با روزآمدی امکانات و تجهیزات علمی پلیس آگاهی از کاهش دو درصدی وقوع سرقت در سال جاری خبر داد و گفت: اهتمام در استفاده از آخرین تجهیزات به روز پیشرفته گامی اثرگذار در کوتاه شدن فاصله وقوع و کشف جرم در صحنه به شمار می‌رود.

کد خبر 720943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.