برگزاری آزمون استخدامی کارکنان شوراهای حل اختلاف

معاون رئیس قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی برای کارکنان شوراهای حل اختلاف و جذب 10 هزار نفر از واجدین شرایط در قوه قضاییه طی سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران و به نقل از روابط عمومی دادگستری این استان، حجت‌الاسلام هادی صادقی در همایش استانی صبر که امروز-چهارشنبه ۲۷ دی- با حضور فعالان صلح و سازش استان به میزبانی مجتمع فرهنگی-آموزشی قوه قضائیه در ساری برگزار شد، اظهار کرد: مسیر داوری حرفه‌ای در حال پیشرفت است و ان‌شاء‌الله در تمام استان‌ها پرونده‌های بیشتری به سمت داوری سوق داده شود.

صادقی ادامه داد: باید در خصوص داوری و میانجی‌گری فرهنگ‌سازی شده و با همت همکاران قضائی، اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف، اصحاب رسانه و صاحبان تریبون‌های مختلف مانند محافل مذهبی، مردم بیش از پیش با موارد مذکور آشنا شوند.

رئیس مرکز حل اختلاف قوه قضائیه خاطرنشان کرد: امیدواریم تعداد پرونده‌های ورودی به دادگستری‌ها با بهره‌مندی از ظرفیت‌های ارزشمندی مانند داوری و میانجی‌گری کاهش یابد؛ چراکه این حجم پرونده قضائی به هیچ‌وجه، زیبنده جامعه اسلامی نیست.

صادقی با بیان اینکه دادگاه صلح بدون شورای حل اختلاف بی معنا و ناکارآمد است، تصریح کرد: در مقام اجرای قانون جدید شوراهای حل اختلاف نیز باید دادگاه‌های صلح و شوراهای حل اختلاف را در دو مسؤولیت جداگانه، ولی در کنار هم قرار داد و این ارتباط کاری باید قوی و مستحکم باشد.

وی ادامه داد: باید مسیر به نحوی باشد که در کنار هر دادگاه صلح حداقل یک شعبه حل اختلاف یا بیشتر تعریف شود تا شاهد موفقیت در عملکرد و اهداف حاصله باشیم.

وی همچنین از برگزاری آزمون استخدامی برای کارکنان شوراهای حل اختلاف و جذب ۱۰ هزار نفر از واجدین شرایط در قوه قضائیه طی سال آینده خبر داد و گفت: توافق‌های لازم در این خصوص با معاونت منابع انسانی قوه قضائیه انجام شده است.

صادقی با اشاره به این مطلب که سالانه بیش از ۵ میلیون پرونده با کمترین میزان توقعات، توسط اعضای شوراهای حل اختلاف رسیدگی می‌شود، افزود: کارکنان شوراهای حل اختلاف طی دو دهه اخیر بی اجر و منت کار کرده‌اند و باید قدردان حضور این عزیزان بود.

کد خبر 720942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.