اجرای طرح کنترل مجرمان سابقه دار با پابند و دستبند الکترونیکی

رئیس پلیس آگاهی کل کشور از کنترل مجرمان با سه بار سابقه به وسیله پابند الکترونیکی خبر داد و گفت: به کارگیری شیوه های علمی و روش های نوین در مقابله با وقوع جرایم و کشف جرایم بسیار مهم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی، سردار محمد قنبری در جلسه قرارگاه مبارزه با سرقت فرماندهی انتظامی استان مرکزی اظهارکرد: با اجرای طرح کنترل مجرمان با سابقه دار با پابند و دستبند الکترونیکی که با هماهنگی قوه قضائیه مقرر است اجرایی شود، کاهش وقوع جرم به ویژه سرقت را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه شناخت وضع موجود می‌تواند در کشف جرایم و پیشگیری از وقوع جرم بسیار راهگشا باشد افزود: به کارگیری شیوه‌های علمی و روش‌های نوین در مقابله با وقوع جرایم و کشف جرایم بسیار مهم و ضروری است و خوشبختانه پلیس آگاهی کشور در این حوزه موفق عمل کرده است.

رئیس پلیس آگاهی کل کشور تصریح کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می‌فرمایند؛ آگاهی قوی‌ترین نیروی اطلاعاتی ما برای جرایم است.

وی اضافه کرد: از اقدامات مهم پلیس آگاهی در استان سیستان و بلوچستان شناسایی مجرمان و تروریست‌ها در این منطقه بود و این از افتخارات پلیس آگاهی کشور است.

سردار قنبری در ادامه با بیان اینکه در این موضوع پلیس آگاهی از بررسی صحنه جرم به شناسایی رسید اظهارکرد: حفظ صحنه جرم در کشف جرایم بسیار مهم و ضروری است و در رسیدن به نتیجه می‌تواند گره گشای بسیاری از مسائل باشد.

وی افزود: استان مرکزی یکی از استان‌های مهم کشور و کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب است و از وضعیت امنیتی مطلوبی برخوردار است.

رئیس پلیس آگاهی کل کشور با تاکید بر اینکه کار علمی و کارشناسی بر روی محیط جغرافیایی می‌تواند در کنترل و پیشگیری جرایم کارساز باشد تاکید کرد: باید با برنامه ریزی و تلاش مجدانه در راستای پیشگیری از سرقت خصوصآ، سرقت‌های خرد تلاش شود.

وی هدف از تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت را هماهنگی دستگاه‌های متولی در پیشگیری از وقوع سرقت برشمرد و گفت: باید با یک هم افزایی و تلاش جهادی در پیشگیری از سرقت به دنبال وضع مطلوب باشیم و این عزم همگانی را می‌طلبد.

کد خبر 720939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.