طرح مسکن رایگان برای افزایش جمعیت در کرواسی

شهرداری لگراد کرواسی برای جذب خانواده‌های جوان، طرح مسکن‌های ۱۳ یورویی را به راه انداخته است تا جمعیت بیشتری را به سمت خود بکشاند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، لگراد یک شهر کوچک با کمتر از دو هزار نفر جمعیت است که در کرواسی و در مرز با مجارستان واقع شده است. لگراد با اعلام این خبر که شهرداری دور جدیدی از خانه‌های تقریباً رایگان را به منظور جذب خانواده‌های جوان برای اسکان در آنجا ارائه می‌دهد، مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت زیرا قیمت پرداختی برای هر خانه ۱۳ سنت نمادین خواهد بود!

این اولین بار نیست که شهرداری لگراد به این روش جذاب برای جلب توجه و ساکنان جدید متوسل می‌شود. در واقع، این نهاد اولین بار در سال ۲۰۱۸ اقدام به انجام این کار کرده بود.

چرا ۱۳ سنت برای یک خانه؟

شاید تعجب کنید که چگونه مقامات این عدد فرد را برای قیمت‌گذاری خانه‌ها انتخاب کردند. پیش از این ایتالیا برنامه مشابهی با عنوان «خانه یک یوریی» را ارائه داده بود و شهرهای فرانسه نیز به رویکردی مشابه برای حل مسائل جمعیتی خود معروف هستند.

طرح مسکن رایگان برای افزایش جمعیت در کرواسی

سال گذشته، کرواسی یورو را به عنوان واحد پول خود انتخاب کرد، اما قبل از آن از کونا استفاده می‌کرد. سیاست محلی به عنوان «خانه در ازای یک کونا» شناخته می‌شد و از آنجایی که در زمان تبدیل ارز، یک کونا ۰.۱۳ یورو معامله می‌شد، این ایده به ذهن مسئولان کروات رسید که هزینه ۱۳ سنت را برای این طرح خود انتخاب کنند.

به گفته مدیران محلی، این طرح باعث افزایش جمعیت و پر شدن مهد کودک‌ها شده است و همین امر رونق و نشاط خوبی را برای منطقه فراهم کرده است و به نوعی نقش روح‌بخشی به فضای راکد و ساکت منطقه داشته است.

الزاماتی برای متقاضیان بالقوه برای این املاک وجود دارد. خریداران باید کمتر از ۴۵ سال سن داشته باشند، ازدواج کرده باشند و نباید دارای سابقه کیفری یا مالک خانه دیگری باشند.

کد خبر 720875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.