خراسان جنوبی باید به استانی خوداتکا در امداد و نجات تبدیل شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی باید به استانی خوداتکا در امر امداد و نجات در حوادث تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی و به نقل از روابط‌عمومی استانداری، جواد قناعت اظهار کرد: اقلیم، شرایط جغرافیایی و پهنه وسیع خراسان جنوبی، این استان را به منطقه حادثه‌خیز تبدیل کرده است.

وی افزود: با تأمین تجهیزات و امکانات امدادی مناسب شرایطی ایجاد می‌شود که در پاسخگویی در حوادث و بحران‌ها موفق‌تر عمل کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با وجود گستردگی خراسان جنوبی، امدادرسانی در وقت طلایی و کوتاه‌ترین زمان ممکن، راهبرد استان در مواجهه با هر بحران است.

قناعت اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم ما در استان که به مطالبه اجتماعی تبدیل شده، بحث مجتمع تجاری هلال در شهر بیرجند است.

وی با اشاره به عمر ۱۲-۱۳ ساله پروژه نیمه‌تمام مجتمع هلال که با سرمایه‌گذاری مردم و با مشارکت شرکت سرمایه‌گذاری هلال در حال احداث است، گفت: به جهت اینکه این شرکت در ادامه راه به تعهدات خود عمل نکرد و واحدهای تجاری به موقع به مردم تحویل نشد، نارضایتی‌هایی رقم خورد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در جریان سفر دبیرکل هلال‌احمر به استان آبان ساری سال جاری و با ورود استانداری به این موضوع در راستای رفع دغدغه مردم، بازدیدی از مجتمع هلال انجام شد، تصریح کرد: بر اساس تصمیماتی که در جریان آن بازدید و در دیدار دبیرکل مطرح شد، مقرر شد واحدهای تجاری در دهه فجر سال جاری به صورت موقت به متقاضیان واگذار شود تا مردم بتوانند نسبت به تجهیز واحدهای خود اقدام کنند.

قناعت گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تحویل نهایی واحدها هم تا پایان شهریور ۱۴۰۳ رقم خواهد خورد.

وی با تأکید بر حادثه خیز بودن خراسان جنوبی گفت: یکی از مهم‌ترین تجهیزات مورد نیاز استان برای مقابله با حوادث، بالگرد MI17 با امکانات ذخیره سوخت است که در این دیدار درخواست و با موافقت دبیرکل همراه شد.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: یک دستگاه خودروی عملیات امداد و نجات، یک دستگاه تقویت سیستم ارتباطات امدادی، راه‌اندازی سامانه پهپادی، تکمیل و تجهیز سیستم اطفای حریق نیز از درخواست‌های ارائه شده در این دیدار بود.

قناعت گفت: تا پایان سال شبکه بی‌سیم آنالوگ هلال‌احمر به دیجیتال ارتقا پیدا می‌کند.

وی با اشاره به نیاز استان به راه اندازی باجه داروخانه داروهای خاص هلال‌احمر و توسعه خدمات دارویی به بیماران خاص گفت: این باجه در مجتمع هلال راه‌اندازی می‌شود.

یعقوب سلیمانی، دبیرکل جمعیت هلال احمر هم در این دیدار اظهار کرد: داوطلبان و کارکنان هلال‌احمر در این ایام جلوه‌ای بی‌بدیل از ایثار و شهامت را به تصویر کشیده‌اند و در تمام عرصه‌ها در خط مقدم خدمت به مردم هستند.

وی افزود: نمونه‌ای از این جان‌فشانی‌ها را در عملیات تروریستی کرمان شاهد بودیم که امدادگران هلال‌احمر جان خود را فدای نجات شهروندان کردند، این امر در سایر مأموریت‌ها نیز محقق می‌شود و بر همین اساس ضرورت دارد تا زیرساخت‌های لازم برای امدادرسانی مطلوب مهیا شود.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: در راستای امدادرسانی بهتر در خراسان جنوبی، تجهیزاتی به هلال‌احمر این استان تخصیص داده می‌شود و ضرورت دارد همکاری برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام نیز صورت گیرد.

کد خبر 720841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.