لزوم هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی برای پیشبرد پروژه‌های عمرانی و زیربنایی سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: فرمانداران باید مشکلات پیش روی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی را بررسی کنند و برای حل مشکلات این حوزه‌ها، خط ارتباطی و تعامل مناسبی میان دستگاه‌های اجرایی برقرار کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی استانداری، محمد کرمی در جلسه با فعالان حوزه شیلات در جنوب استان اظهار کرد: باید کارخانه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار یکدیگر قرار گیرند و اگر در این مسیر کمبودی احساس شود ما آن را پیگیری و فراهم می‌کنیم.

وی با بیان اینکه نباید فرصت‌ها را از دست دهیم، افزود: ما باید حوزه شیلات را با سرعت و شتاب مضاعف در طول نوار ساحلی استان سیستان و بلوچستان توسعه دهیم.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: فرمانداران و مسئولان ذی‌ربط عملکرد روزانه از میزان پیشرفت طرح‌ها و برنامه‌های در دست اقدام پروژه‌های عمرانی را در بخش‌های اداری بررسی کنند، چرا که هیچ توجیهی برای معطلی در این زمینه وجود ندارد.

کرمی ادامه داد: باید از کارمندانی که به صورت جهادی و دلسوزانه در پیشرفت کارها تلاش می‌کنند تشویق صورت گیرد، همچنین آن دسته از افرادی که امتناع در فعالیت‌های محوله و انجام کار مردم دارند، جایگاهی در دستگاه‌های دولتی ندارند.

وی با اذعان به اینکه تمام صیادان از جمله صیادان قایق‌های سبک و سنگین و دارای لنج باید تعاونی تشکیل دهند، عنوان کرد: آموزش منسجم باید در راستای افزایش بهره‌وری صیادان، برنامه‌ریزی شود.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا صیادان در زمان نبود امکان صید و صیادی دریایی به واسطه مساعد نبودن شرایط جوی با احداث حوضچه‌های کوچک در اطراف روستاها و ارائه تسهیلات، فعالیت لازم را داشته باشند.

کرمی تاکید کرد: امکانات باید در اختیار مردم قرار گیرد و تلاش شود تا مردم در بطن کار قرار گیرند و از این طریق ثروتمند شوند، چرا که ما باید از این طریق تولید ثروت در منطقه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: صیادان ما نباید مشکلات مالی و معیشتی داشته باشند، بلکه باید با ایجاد تعاونی‌های صیادی، مسکن و دیگر خدمات رفاهی آن‌ها فراهم شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در بازدیدهای آینده، گزارش کاملی از اقدامات انجام شده در خصوص مصوبات این جلسه ارائه کنند.

کد خبر 720834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.