افزایش تعداد پروازهای خراسان جنوبی از نیمه دوم بهمن

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: با پیگیری‌های انجام شده، از نیمه دوم بهمن ماه تعداد پروازها و ظرفیت جابه‌جایی مسافر در فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده امروز _چهارشنبه بیست و هفتم دی_ در دیدار مدیرکل شرکت هواپیمایی ایران ایر در خراسان جنوبی اظهار کرد: بهبود وضعیت پروازها به عنوان شاخص مهم ارائه خدمات به مردم و زمینه مهم تحقق رشد و توسعه خراسان جنوبی همواره جز مهمترین دغدغه‌های مدیریت ارشد و از درخواست‌های مکرر و مطالبات به حق مردم، سرمایه گذاران و فعالان علمی و اقتصادی استان است.

وی با تأکید بر ضرورت ارتقا زیرساخت‌های فرودگاهی خراسان جنوبی گفت: یکسری مشکلات زیرساختی در استان داریم که باید نسبت به شناسایی و رفع آن اقدام کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: همه تلاش خود را از طریق رایزنی با مسئولان متولی در مرکز برای ارتقای وضعیت پروازهای استان به کار گرفته‌ایم و به دنبال افزایش تعداد پروازها هستیم.

عباس‌زاده از شرکت هواپیمایی ایران ایر خواست پیشنهادات و موانع برای حل مشکلات پروازی استان و ارتقای آن را به استانداری منتقل کند تا نسبت به پیگیری آن‌ها اقدام شود.

وی گفت: سوله مورد نیاز برای نگهداری تجهیزات و امکانات شرکت ایران ایر در خراسان جنوبی تأمین می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه از اواسط بهمن امسال وضعیت پروازی استان بهبود می‌یابد، افزود: شرکت ایر وان دو پرواز را در استان برعهده دارد و یک پرواز را افزایش خواهد داد.

عباس‌زاده با اشاره به آغاز عملیات اجرایی راه آهن خراسان جنوبی در سال جاری و افزایش رفت و آمد عوامل اجرایی این پروژه به مرکز کشور گفت: باید زمینه رفت و آمد این عوامل را تسهیل کنیم.

وی افزایش خدمات پروازی را از ضروریات مردم خراسان جنوبی دانست و اظهار کرد: گاهی با توجه به فاصله زیاد مرکز استان برخی شهروندان حتی برای درمان خود دچار چالش می‌شوند با این شرایط حفظ پروازها، به مثابه حفظ جان مردم است و ارائه خدمات پرواز در این استان دوردست، خیلی ارزشمند است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی یکی دیگر از نیازهای اساسی خراسان جنوبی را توسعه همه جانبه عنوان کرد و گفت: اگر به دنبال جذب سرمایه گذاران برای توسعه خراسان جنوبی در بخش‌های مختلف هستیم باید وضعیت پروازی استان توسعه یابد.

عباس‌زاده افزود: در پی حادثه واژگونی قطار در طبس با دستور وزیر سابق راه و شهرسازی، پروژه روشنایی باند فرودگاه طبس با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال محقق شد و در حال حاضر پرواز شب در این فرودگاه انجام می‌شود.

وی گفت: به دلیل دوری خراسان جنوبی از مرکز موضوع پروازها برای مردم اهمیت حیاتی دارد و درخواست ما از شرکت هواپیمایی ایران ایر ارتقا و حفظ پروازهایش است.

صادق عرب‌پور، مدیرکل شرکت هواپیمایی ایران ایر هم با انتقاد از نبود امکانات و زیرساخت‌های فرودگاهی در استان گفت: ما نیازمند یک سوله برای نگهداری تجهیزات شرکت هستیم و در این زمینه به حمایت نیاز داریم.

وی عنوان کرد: شرکت ایران ایر ۶ پرواز را در استان برعهده دارد و همه تلاش خود را برای حفظ این پروازها به کار می‌گیریم.

مدیر کل شرکت هواپیمایی ایران ایر گفت: تعرفه‌های پروازی شرکت ایران ایر بر اساس نرخ مصوب سازمان هواپیمایی کشوری است.

کد خبر 720821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.