لزوم همراهی برخی دستگاه‌ها برای ساماندهی سگ‌های ولگرد در علی‌آبادکتول

شهردار علی‌آبادکتول خواستار همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی برای ساماندهی سگ‌های ولگرد شد و گفت: دستگاه‌هایی مانند جهاد کشاورزی، مرکز بهداشت، دامپزشکی و امور اراضی باید نسبت ساماندهی دامداری‌ها اقدام کنند در غیر این صورت موضوع جمع‌آوری سگ‌ها به‌صورت کامل تا زمان رفع این مشکل امکان‌پذیر نخواهد بود.

ابوذر اسفندیاری‌پور در گفتگو با خبرنگار ایمنا در گلستان، اظهار کرد: در چند ماه اخیر شهرداری علی‌آباد در محوطه سنگ‌شکن واقع در جاده زرین گل یک مکانی را برای نگهداری سگ‌های بلا صاحب ایجاد کرده است.

وی با بیان این نکته که کارکنان شهرداری به‌صورت هفتگی نسبت به جمع‌آوری این سگ‌ها از سطح شهر اقدام می‌کنند، افزود: به عنوان مثال در هفته گذشته طی دو مرحله مجموعاً ۴۲ قلاده سگ بلا صاحب از سطح شهر جمع‌آوری شد.

شهردار علی‌آبادکتول با تأکید بر اینکه جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و ساماندهی آنها در پناهگاه به‌صورت پیوسته در حال انجام است، افزود: بااین‌وجود صرف جمع‌آوری سگ‌ها نمی‌توان شرایط را کنترل کرد.

اسفندیاری‌پور ادامه داد: معضلی که وجود دارد این است که باتوجه به گسترش شهر در دهه‌های اخیر، دامداری‌هایی که در خارج شهر قرار داشتند امروزه در حریم شهرها قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: سگ‌های ولگرد در مرکز شهر نیستند؛ بلکه در محیط پیرامون شهر هستند که این به دلیل وجود دامداری و گله‌های گوسفند در پیرامون شهر به‌نوعی اجتناب‌ناپذیر است.

شهردار علی‌آبادکتول بیان کرد: برخی محلات در محدود و حریم شهر هستند که در فاصله کمی از آن زمین‌های زراعی و دامداری‌ها قرار دارند و وجود سگ‌های ولگرد در این مناطق هم به همین دلیل است.

اسفندیاری‌پور همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی را برای ساماندهی سگ‌های ولگرد ضروری دانست و اضافه کرد: دستگاه‌هایی مانند جهاد کشاورزی، مرکز بهداشت، دامپزشکی و امور اراضی باید نسبت ساماندهی دامداری‌ها اقدام کنند در غیر این صورت موضوع جمع‌آوری سگ‌ها به‌صورت کامل تا زمان رفع این مشکل امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی یادآور شد: به‌هرحال حوزه خدمات شهری در حال گشت‌زنی است و سگ‌های بلا صاحب را جمع‌آوری می‌کنند تا مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود.

کد خبر 720809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.