برگزاری اعتکاف در استان‌های خراسان با میزبانی از ۴۷ هزار معتکف

معاون فرهنگی اجتماعی و تبلیغی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان گفت: سال جاری ۳۰۴ مسجد میزبان دانش‌آموزان و دانشجویان استان‌های خراسان خواهند بود.

حجت الاسلام امیرحسین احمدنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به اهمیت اعتکاف در ارتقای معنوی جامعه، مراسم معنوی اعتکاف از جمله فرصت‌های ویژه برای مردم جامعه اسلامی است تا مردم بتوانند با حضور در خانه‌های خدا و خلوت با خداوند به خودسازی و ارتقای معنوی مشغول شوند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف همچون سال‌های گذشته در مساجد استان‌های خراسان افزود: در سال جاری با استقبال بسیار پرشور مردم شاهد افزایش کمی و کیفی اعتکاف خواهیم بود. ۶۸۵ مسجد در استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی اعتکاف برگزار خواهند نمود که از این میزان ۲۹۱ مسجد در مشهد مقدس خواهد بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان افزود: این مساجد در مجموع میزبان بیش از ۴۷ هزار نفر معتکف خواهند بود.

احمدنیا با تاکید بر اهمیت حضور نوجوانان و جوانان در مراسم معنوی اعتکاف ادامه داد: سال جاری ۳۰۴ مسجد میزبان دانش‌آموزان و دانشجویان استان‌های خراسان خواهند بود.

وی همچنین از سه برنامه جدید در مراسم اعتکاف امسال خبر داد و گفت: اعزام سخنران و مربی تخصصی جهاد تبیین و انقلاب اسلامی، کودک و نوجوان، سبک زندگی اسلامی و سواد رسانه توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد، انتشار ویژه نامه برخط محتوایی اعتکاف در سامانه مسجدنا و تاکید بر اجرای پویش تمنای باران و قرائت دعای نوزدهم صحیفه سجادیه از جمله برنامه‌های اعتکاف سال جاری خواهد بود.

علاقه‌مندان به ثبت‌نام در این مراسم معنوی می‌توانند به مساجد محله خود مراجعه کنند.

لیست مساجدی که سال جاری پذیرای معتکفان هستند در لینک زیر آمده است:

masjedona.ir/e

کد خبر 720801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.