سهم بالای بیکاری فارغ‌التحصیلان از کل بیکاران مسئله قابل توجهی است

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار پیشنهاد بسته ای برای رفع بیکاری فارغ‌التحصیلان شد و گفت: مسئله بیکاری فارغ‌التحصیلان مهم است زیرا سهم بیکاران فارغ‌التحصیل از کل بیکاران بالا است و باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمود کریمی بیرانوند پیش از ظهر امروز - چهارشنبه بیست‌وهفتم دی- در نشست شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اظهار کرد: مسئله‌ای که فرمانده کل قوا بارها در جلسات مختلف با مخاطبان مختلف به آن اشاره کردند، جهاد تبیین است که بزرگترین سلاح ما اکنون در مبارزه با جبهه متکثر و متعدد کفر در حوزه نرم افزاری به شمار می‌آید.

وی با اشاره به پیشرفت‌های هر ساله جبهه کفر در برابر جبهه حق خاطرنشان کرد: در برابر جبهه حق که ما محوریت آن را در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی محوریت آن را در منطقه به عهده داریم، آرایش دشمن اینقدر گسترده است که تنها اشاره به تحریم در اذهان گم شده و بررسی وضعیت منطقه نشان‌دهنده اتفاقات عجیب و رو به پیشرفت دشمن است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: وضعیت کفر که سردمدار آن آمریکا در منطقه است نسبت به ۱۰ سال پیش بسیار تضعیف شده و قابل مقایسه نیست، این بخاطر پیشرفت‌های مجموعه جبهه مقاومت از همه ابعاد و نه تنها نظامی بوده تا جایی که امروز یمن به تنهایی آمریکا و انگلیس را مشغول کرده و کشورهای دیگر حاضر نیستند در تجاوز به یمن مشارکت کنند.

وی با اشاره به ناکامی تلاش هشت ساله عربستان برای از بین بردن یمن ادامه داد: این پیشرفت‌های عجیب در عقب زدن جبهه کفر به برکت انقلاب و رهبری و مجاهدت‌های جوانان جبهه مقاومت و اخلاص مردم ایران است همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند مردم خوب و متدینی داریم اما برخی مشکلات و هجمه‌های عجیب جبهه رسانه‌ای و گل به خودی‌های داخلی باعث شده پیشرفت‌های چشمگیر و قدرت گرفتن ما در منطقه و عقب رفتن جبهه کفر به چشم نیاید.

کریمی وضعیت رژیم صهیونیستی را با پنج سال پیش قابل مقایسه ندانست و گفت: با این حال می‌بینیم بخاطر اینکه هجمه رسانه‌ای شبهه پراکنی باعث پمپاژ ناامیدی در جامعه شده است، هنگامی که از بالا به منطقه و انقلاب نگاه می‌کنیم پیشرفت‌های نسبت به چند سال پیش در کشور قابل مشاهده است اما پمپاژ ناامیدی که رسانه‌ها نقش مهمی در آن دارند باعث شده به عنوان مثال نرخ بیکاری پاییز ۱۴۰۲ که کمترین نرخ بیکاری تاریخ انقلاب و ۴۰ سال اخیر بود و از سوی مرکز آمار اعلام شد مورد انتقاد برخی رسانه‌ها قرار گیرد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر وظیفه زیرمجموعه‌های وزارت تعاون در برابر این هجمه‌ها گفت: به دلیل تکلیفی که فرمانده کل قوا بر عهده ما گذاشته همه موظف به تبیین اقدامات خود هستیم البته این به معنای نبودن مشکل و اشتباه یا تحت فشار بودن مردم نیست اما بدان معنی هم نیست که بگوییم انقلاب در شرایط وخیمی قرار دارد.

وی تلاش حلقه‌های میانی منافق یا معاند را پمپاژ ناامیدی بین مردم عنوان کرد و ادامه داد: به یکی از بره‌های مهم و حساس انقلاب نزدیک می‌شویم که باید با مخاطبان ارتباط برقرار کنید، مشکلات را بشنوید و مسائل را برطرف کنید در کنار آن دستاوردها را نیز تبیین کنید، در برهه‌ای قرار داریم که هفتگی باید جلساتی برای افزایش امیدواری برگزار کنیم.

کریمی اظهار کرد: مگر می‌توان کشوری که محوریت مقابله با جبهه کفر قرار گرفته را عقب مانده دانست و یا پیشرفت‌های اجتماعی و اقتصادی سال‌های اخیر را نادیده گرفت آن هم بخاطر برخی مشکلات مربوط به سبد هزینه مردم که نقش مهمی از آن به ارث رسیده از دولت‌های سابق است، می‌بینم سوء‌استفاده‌هایی انجام می‌شود و ما ساکت ایستاده‌ایم.

وی از اعضای شورای هماهنگی خواست با مردم صحبت کنند و گفت: همه ما وظیفه داریم با مخاطبان خود گفتگو کنیم، جبهه کفر از نظر سطح مقبولیت جهانی در حداقل خود در تاریخ قرار دارد در همه کشورهای دنیا برعلیه آن جهت‌گیری کردند که که این نفوذ گفتمان انقلاب اسلامی را نشان می‌دهد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وظیفه اصلی وزارت تعاون در انتخابات پیش رو را کمک به مشارکت حداکثری مردم دانست و تاکید کرد: به عنوان مسئول باید برای افزایش مشارکت بدون مبادلات و اولویت سیاسی تلاش کنیم و همه باید با امیدواری، صحبت با مردم و استفاده از ظرفیت‌های در اختیار، نقش پررنگی در افزایش مشارکت مردم در انتخابات داشته باشیم حتی اگر این اقدامات دو درصد اثر داشته باشد مورد نیاز است اما به هیچ وجه حق ورود در مصادیق نداریم.

وی خواستار صحبت مقتدرانه مسئولان زیرمجموعه‌های این وزارتخانه از پیشرفت‌ها و نفوذ انقلاب شد و افزود: باید تفاوت نقش کشور در جامعه بین‌المللی، مسائل اقتصادی قدرت امنیتی نظامی و فرهنگی در کنار مسائل و مشکلاتی که باید آنها را برطرف کنیم بیان شود اما نباید از اقتدار به راحتی بگذریم و همراه با آن مشکلات را باید با جان و دل بشنویم و رسیدگی جدی کنیم.

کریمی مجموعه وزارت تعاون و دستگاه‌های دیگر را دارای نقش بسیار مستقیم و اساسی در جلب رضایتمندی مردم در انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: اگر خوب کار کنیم درثو رضایتمندی در استان بالا می‌رود، اصل اول در رضایتمندی مردم داری شنیدن حرف مردم، پیگیری مشکلات و نشست و برخاست با مردم است همانگونه که رهبر معظم انقلاب سفرهای استانی رئیس جمهور را مناسب ارزیابی کردند.

وی از مسئولان عضو شورای هماهنگی خواست به شهرستان‌های استان سفر کنند و گفت: باید با مردم گفت‌وگو کنیم، مردم دار باشیم زیرا مجموعه دولت این خصیصه را دارد و لازم است که افزایش یابد، مردم‌دار بودن یعنی در وجود خود قبول داشته باشیم که خادم مردم هستیم و با این اعتقاد دستمان باز می‌شود و زبان به بیان می‌آید.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر لزوم اتحاد اعضای شورای هماهنگی وزارت تعاون با یکدیگر اظهار کرد: عملکرد وزارتخانه به این مجموعه‌ها بستگی دارد،

نباید کسی به ما مراجعه کند و کار او را به دستگاه دیگری ارجاع بدهیم بلکه وظیفه پیگیری کار آنها به عهده ما است حتی اگر مربوط به هر دستگاه دیگری به عنوان مثال در حوزه درمان یا اشتغال باشد به جای ارجاع افراد، مشکلات آنها را پی گیری کنید.

وی با اشاره به گستردگی و جمعیت و تعداد زیاد مسائل در استان افزود: اگر همدل نباشید و جزیره‌ای اقدام کنید کارها به جایی نخواهد رسید، یکی از از اولویت‌های قطعی و برون تردید حاکمیت اشتغال است که قابل انکار نیست و اشتغال و مسکن دو شعار اصلی حاکمیت هستند که قول حل آن‌را داده است بنابراین هیچ دستگاهی در استان نباید وجود داشته باشد که به اشتغال توجه نکند.

کریمی راه‌اندازی سامانه جستجوی شغلی را به دستور مستقیم رئیس جمهور دانست و افزود: یکی از چالش‌های جدی ما نداشتن هزینه تبلیغات در سطح گسترده برای این سامانه است که همه دستگاه‌های حوزه شورای هماهنگی می‌توانند این نقش را بر عهده گیرند.

وی تکلیف قطعی این وزارتخانه را کمک به حوزه اشتغال بیان کرد و گفت: بجز امورات جاری هر دستگاهی موظف است به هر کدام از حلقه‌های اشتغال کمک کند البته منظور استخدام نیست بلکه باید در این زمینه گزارش‌ها و پیشنهاداتی را در شورای هماهنگی مطرح کنند تا پیگیری‌ها انجام شود.

کریمی رمز پیروزی انقلاب را در همدلی مردم با حاکمیت بیان کرد و ادامه داد: محوریت پیش برنده و کمک کننده به انقلاب، همدلی مردم در اوج مشکلات و ناامیدی بوده که نمایش وحدت است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به انجام عملیات هفتم اکتبر در دو سه روز گفت: این عملیات همه دنیا را به هم ریخته که بسیار لذت بخش بود، نکته بعدی که رئیس جمهور در جلسه اخیر شورای عالی اشتغال به آن اشاره کرد بالا بودن نرخ بیکاری برخی شهرستان‌ها است که باید برای رفع این مشکل پیشنهاداتی در شورای هماهنگی مطرح شود.

کریمی رمز موفقیت در مقابله با تحریم را افزایش بهره‌وری عنوان کرد و یادآور شد: چون در حوزه منابع مالی دولت و حاکمیت در مضیقه است لازم است که بهره‌وری را افزایش دهیم تا کار رونق یابد، اتفاقی که در حوزه بازار کار رخ داد و با هم افزایی دستگاه‌ها به دستاورد خوبی رسیدیم.

کریمی خواستار پیشنهاد بسته‌ای برای رفع بیکاری فارغ‌التحصیلان شد و گفت: مسئله بیکاری فارغ‌التحصیلان مهم است زیرا سهم بیکاران فارغ‌التحصیل از کل بیکاران بالا است و باید در این زمینه چهره‌اندیشی شود.

کد خبر 720686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.