امکان بهره‌برداری از اطلس فرهنگی شهر کرج فراهم می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج گفت: موضوع بررسی همه‌جانبه و نهایی کردن اطلس فرهنگی شهر کرج در دستور کار قرار گرفته است و به‌زودی امکان بهره‌برداری از این اطلس به صورت عمومی و تخصصی فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، حجت‌الاسلام ‪علیرضا سعیدی صبح امروز _چهارشنبه بیست‌وهفتم دی_ در جلسه بررسی شیوه اجرایی اطلس فرهنگی شهر کرج که با حضور رئیس سازمان فرهنگی شهرداری کرج، رئیس مؤسسه جغرافیای دانشگاه تهران، اساتید هیئت علمی دانشگاه تهران، مدیران مرتبط با موضوع و کارشناسان حوزه مطالعات اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری، همچنین مدیران فنی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری در سالن مدرس شورای شهر کرج برگزار شد، با اشاره به وقایع و فعالیت‌های مطالعاتی انجام شده در زمینه اطلس فرهنگی در طول سال‌های گذشته و آخرین نتایج به‌دست آمده و فازهای مطالعاتی مورد بررسی اظهار کرد: دیدگاه‌های مختلف اعضای جلسه به بحث و تبادل نظر گذاشته شد‬.

وی افزود: تهیه اطلس فرهنگی گامی مؤثر در شناخت دقیق و کامل‌تر وضعیت موجود فرهنگی این کلان‌شهر است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: برای موفقیت در اجرای طرح‌های مختلف از جمله حوزه فرهنگ نیاز است به لایه‌های مختلف اطلاعاتی دسترسی پیدا کرد تا با استفاده از داده‌ها و لایه‌های مختلف اطلاعات، فرایند سیاست‌گذاری به‌درستی انجام شود.

سعیدی ادامه داد: در تلاش هستیم تا با اجرای اطلس فرهنگی نواقص و مشکلات پیش‌روی شهروندان کرجی در حوزه اعتلای مفاهیم فرهنگی را دستخوش تغییر کنیم‌.

وی تصریح کرد: پیش از این نیز اقداماتی برای اجرایی شدن اطلس فرهنگی در دستور کار قرار گرفت که تاکنون به واسطه اجرا نشدن دقیق ملزومات از سوی دستگاه‌های مرتبط این امر ابتر مانده است و امیدواریم هرچه سریع‌تر در این حوزه روند فعالیت ادارات فرهنگی تغییر کند.

کد خبر 720651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.