راه دسترسی ۲۳ روستای آستارا بازگشایی شد

فرماندار بندر مرزی آستارا گفت: راه دسترسی۲۳ روستای بخش مرکزی شهرستان مسدود شده بود که با تلاش راهداری و نیروهای امدادی بازگشایی شد و راه ارتباطی چهار روستای دیگر نیز تا ظهر فردا باز خواهد شد.

محمدرضا شهاب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان، اظهار کرد: از روز شنبه هفته جاری در پی بارش برف، برق و مسیر دسترسی به ۲۷ روستای بخش مرکزی شهرستان مسدود شده بود که از ساعت ۱۳:۰۰ روز _دوشنبه بیست‌وپنجم دی_ تاکنون با تلاش راهداری و گروه‌های امدادی، مسیر ۲۳ روستا بازگشایی شد و راه ارتباطی چهار روستای دیگر نیز تا ظهر فردا باز خواهد شد.

وی افزود: طی این مدت برق ۲۷ روستا قطع شده بود که با همت و تلاش تیم‌هایی از اداره برق آستارا و شهرستان‌های غرب گیلان، برق ۲۵ روستا وصل شده است و برق دو روستای باقی مانده نیز به زودی وصل خواهد شد.

فرماندار آستارا خاطرنشان کرد: این روستاها در بخش پایین دست بخش مرکزی است و با توجه به دشواری دسترسی، بازگشایی مسیر روستاهای بالادستی بسیار دشوار بود، اما با تلاش و همدلی راهداری و گروه‌های امدادی بسیاری از مسیرها بازگشایی شد و اکنون همه نیروها درصدد امدادرسانی، اتصال برق و بازگشایی راه بقیه روستاها هستند.

شهاب‌زاده با بیان اینکه طی این مدت بیش از ۵۰۰ بسته نان لواش میان مسافران و روستاهای گرفتار در برف توزیع شد، تصریح کرد: در پی بارش سنگین برف در آستارا، ۲۲۰ مسافر در محور آستارا به اردبیل گرفتار شده بودند که با تلاش نیروهای هلال احمر به مدت دو روز در مسجد محمد رسول الله (ص) شهر اسکان داده و پذیرایی شدند.

وی از تلاش‌های تمام نیروها در خدمات‌رسانی به مردم گرفتار در برف قدردانی کرد و گفت: پس از بازگشایی کامل راه روستاها، میزان خسارت برف امسال در شهرستان آستارا توسط کارشناسان ارزیابی و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

فرماندار آستارا خاطرنشان کرد: طی سه روز گذشته مراکز آموزشی شهرستان آستارا که به علت بارش برف و برودت هوا به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد فعال بودند، فردا چهارشنبه بیست‌وهفتم دی دایر خواهد بود.

شهاب‌زاده تصریح کرد: مدیران مدارس شهرستان آستارا باید نسبت به مدیریت سیستم‌های گرمایشی و موتورخانه‌های مدارس اهتمام لازم را داشته باشند.

کد خبر 720631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.