امنیت در سایه همدلی و همگرایی در یک جامعه گسترش خواهد یافت

فرمانده انتظامی استان مرکزی به تبیین برخی آسیب ها و تهدیدات موجود در جامعه گفت: مردم، خود عامل اصلی ایجاد امنیت در سطوح مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه اسلامی بوده و پلیس به عنوان ناظر و ناظم اجتماعی در خدمت آنان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی، سردار هادی رفیعی کیا در جلسه تعاملی با فرماندار و شهردار زرندیه اظهار کرد: امنیت تنها در سایه همدلی و همگرایی در یک جامعه بسط و گسترش خواهد یافت.

وی با اشاره به تحقق پلیس جامعه محور در سایه مشارکت‌های اجتماعی و توسعه برنامه ایجابی و مشارکت جویانه گفت: تعمیق سطح تعاملات با دستگاه‌ها گامی مؤثر در برون رفت از آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌رود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تأکید بر زنده نگه داشتن راه و مسیر تعالی بخش آنان در جامعه اسلامی تصریح کرد: پلیس در نگاه پاسخگو و جامعه محور خود در ایجاد نظم و امنیت در جامعه به دنبال فرهنگ‌سازی و جذب همکاری دستگاه‌ها در سطوح مختلف است که در سالیان اخیر بازخورد این نگاه، تعالی سازمانی و افزایش رضایت و مشارکت آحاد مردم در حوزه نظم و انضباط اجتماعی بوده است.

وی گفت: تحقق پلیس جامعه محور در سایه مشارکت‌های اجتماعی و توسعه برنامه ایجابی و مشارکت جویانه میسر می‌شود.

سردار رفیعی‌کیا ادامه داد: تعمیق سطح تعاملات با دستگاه‌ها گامی مؤثر در برون رفت از آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه هرچه مشارکت با فرماندهی انتظامی در راستای مأموریت‌های محوله بیشتر باشد، امنیت مطلوب‌تری در سطح جامعه به وجود می‌آید، افزود: ارتقا سطح تعاملات با دستگاه‌های مختلف فرصتی برای همراه کردن جامعه با پلیس در راستای نهادینه سازی ارزش‌های اسلامی، رعایت حقوق شهروندی و احترام به قانون است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با تأکید بر اصل پیشگیری اجتماعی در برخورد با جرایم، خاطر نشان کرد: اولویت پلیس در مبارزه با جرایم، پیشگیری اجتماعی است و در این راستا تعامل سازنده با دستگاه‌های مختلف فرصتی خواهد بود تا ضمن پیش بینی برنامه‌هایی هدفمند، با فرهنگ سازی و آموزش اقشار مختلف، گامی مهم در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با جرایم برداریم.

کد خبر 720588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.