اولویت‌های جدید حج تمتع اعلام شد

سازمان حج و زیارت اولویت‌های جدیدی را برای ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۳ فراخواند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس اطلاعیه جدیدی که از سوی سازمان حج و زیارت در اختیار کارگزاران زیارتی قرار گرفته است، ودیعه‌گذاران حج تمتع تا سی‌ویکم مرداد ۱۳۸۶ برای ثبت‌نام در کاروان‌های ۱۴۰۳ فراخوانده شدند.

از این اولویت‌ها خواسته شده است پیش از نام‌نویسی با مراجعه به سامانه reserve.haj.ir اطلاعات خود را به‌روزرسانی و کد رهگیری دریافت کنند و پس از انتخاب کاروان، علی‌الحساب مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان (پس از کسر مبلغ ودیعه‌گذاری و سود سپرده آن) واریز کنند تا رزرو ثبت‌نام آن‌ها قطعی شود.

ثبت‌نام حج تمتع از پانزدهم دی آغاز شده است و تاکنون در سه مرحله، ودیعه‌گذاران حج تا بیست‌ونهم اسفند ۸۵، تا سی‌ویکم اردیبهشت ۸۶ و تا سی‌ویکم تیر ۸۶ فراخوانده شده‌اند.

سازمان حج پیش‌تر اعلام کرده بود در صورت خالی ماندن کاروان‌ها از روز بیست‌وپنجم دی تمام دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع از تاریخ ۱۳۸۶/۰۵/۰۱ به بعد را به‌صورت روزشمار و صرفاً تا تکمیل ظرفیت اختصاصی هر استان (به تناسب ظرفیت خالی) فرامی‌خواند؛ فراخوان این ودیعه‌گذاران عمومی نیست و با پیامک به آن‌ها اطلاع داده می‌شود.

اولویت‌های جدید حج تمتع اعلام شدند

همچنین اعلام شده است افرادی که در کاروان‌های حج سال ۱۳۹۹ نام‌نویسی و وجوه مربوط را واریز کرده‌اند، اما به دلیل لغو سفر حج در آن سال و سال‌های پس از آن موفق به تشرف نشده و تاکنون نیز انصراف نداده‌اند، نیازی به انجام پیش‌ثبت‌نام ندارند و هم‌زمان با اعلام ثبت‌نام قطعی، به‌صورت مستقیم امکان نام‌نویسی در کاروان‌ها را خواهند داشت.

سهمیه حج ایران در سال ۱۴۰۳ حدود ۸۲ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام شده است که بنا بر آخرین آمار سازمان حج و زیارت تاکنون ثبت‌نام بیش از ۲۰ هزار نفر قطعی شده است.

بنابر اعلام سازمان حج و زیارت، قرار است اعزام کاروان‌های حج تمتع از اوایل ماه ذی‌القعده (دهه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز شود و با پایان ماه ذی‌الحجه و اوایل ماه محرم ۱۴۴۶ (نیمه دوم تیرماه ۱۴۰۳) خاتمه پیدا کند.

منبع: ایسنا

کد خبر 720579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.