جوانان کرمانشاهی آموزش‌های مهارتی می‌بینند

تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین اداره کل ورزش و جوانان و دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه به منظور برگزاری دوره‌های مهارتی کوتاه مدت برای جوانان، براساس نیاز بازار کار منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، منوچهر حاتمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه امروز _سه شنبه بیست و ششم دی_ در این نشست، به اهمیت موضوع اشتغال از دیدگاه مقام معظم رهبری اشاره و اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم مسئله بیکاری را در کشور تا حدودی رفع کنیم، باید همه دستگاه‌های ذیربط پای کار باشند.

وی افزود: یکی از راه‌های ایجاد اشتغال برگزاری دوره‌های مهارت آموزی برای جوانان است که در این زمینه تلاش می‌کنیم با همکاری سایر نهادها و دانشگاه‌های استان همچون دانشگاه علمی کاربردی این امر را محقق کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: طی سال‌های گذشته این ذهنیت در بین جوانان ما رایج شده که شغل را فقط پشت میز نشینی می‌دانند در حالی که جامعه به کارآفرینان و جوانان مهارت دیده در حوزه‌های مختلف هم نیاز دارد.

حاتمی خاطرنشان کرد: باید ضمن تغییر این نوع نگاه در بین جوانان، زمینه مهارت آموزی را برای آن‌ها هم فراهم کنیم تا بتوانند به بازار کار وصل شوند.

حاتمی با اشاره به برنامه‌های امور جوانان استان برای مهارت آموزی به جوانان، ادامه داد: اگر از بین ۱۰۰ جوانانی که آموزش می‌بینند، ۱۰ درصد آن‌ها هم صاحب شغل شوند، گام مثبتی خواهد بود.

در ادامه حسین آذرکمند، معاون امور جوانان استان کرمانشاه هم در تشریح جزئیات تفاهم نامه مشترک امضا شده بین اداره کل ورزش و جوانان و دانشگاه علمی کاربردی، تاکید کرد: طبق این تفاهم نامه، در فاز اول برگزاری دوره‌های مهارتی را برای حدود ۱۰۰ نفر از جوانان متقاضی شغل برگزار خواهیم کرد.

وی در خصوص نحوه انتخاب این جوانان گفت: به این منظور بزودی یک فراخوان برای جوانان ۱۸ تا ۳۵ ساله جویای شغل خواهیم داشت و در فاز اول برای حدود ۱۰۰ نفر از آنها دوره مهارتی با همکاری دانشگاه علمی کاربردی برگزار می‌کنیم.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با اشاره به رشته‌هایی که به این جوانان آموزش داده می‌شود، ادامه داد: این آموزش‌ها در پنج رشته شامل صنایع فولاد، خودرو، الکترونیک، غذایی و ICT خواهد بود که در حال حاضر بازار کار به نیروی متخصص در این زمینه‌ها نیاز دارد.

آذرکمند با بیان اینکه این طرح برای اولین بار است که در کشور اجرایی می‌شود، اظهار کرد: طی رایزنی‌هایی که با دفتر طرح‌های ملی و فراگیر جوانان وزارتخانه داشته‌ایم، در صورتی که این طرح در کرمانشاه موفقیت آمیز باشد، مقرر شده که به شکل یک الگو در سایر استان‌ها هم اجرایی شود.

وی در خصوص ضرورت‌های اجرای این طرح، گفت: از آنجایی که در حال حاضر موضوع اصلی استان مسئله بیکاری است، تلاش کردیم تا گامی برای حل این مشکل برداریم.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه اظهار کرد: از طرفی در حال حاضر برخی از کارخانه‌های استان به دلیل کمبود نیروی متخصص در حوزه کاری خود از استان‌های دیگر نیرو می‌گیرند که بنا داریم با شناسایی نیازهای آنها در همان حوزه‌ها برایشان نیروی متخصص در داخل استان تربیت کنیم و یکی از سمن‌های استان به عنوان متولی اجرای این طرح انتخاب شده است.

کد خبر 720555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.