فلسفه وجودی روزبازارها در استان مرکزی تعیین شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: فلسفه وجودی روزبازارها باید تعیین و مشخص شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، محسن خیرمند امروز _سه‌شنبه بیست و ششم دی_ در نشست کارگروه ساماندهی روزبازارهای شهر اراک اظهار کرد: فعالیت روزبازارها در شهر اراک در بخش‌های مختلف مشکلات بسیاری را ایجاد کرده که باید هرچه سریع‌تر مرتفع شود.

وی با بیان اینکه روزبازارها باید هر چه سریع‌تر ساماندهی شود، افزود: لازم است بازارروزها پس از ساماندهی به مناطق حاشیه شهر انتقال یابند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود زمین موقوفه‌ای میان شهرک یک و دو حمید اراک وجود دارد که می‌تواند فضای خوبی حتی به مدت چند روز در هفته برای برگزاری روزبازارها باشد.

خیرمند خاطرنشان کرد: علاوه بر این زمین در منطقه سردشت هم زمینی متعلق به شهرداری اراک است که قابلیت برگزاری روزبازار را دارا است.

وی با بیان اینکه مقوله حفظ سلامتی مردم در اقلام عرضه شده در بازار روزها از اهمیت ویژه برخوردار است، ادامه داد: در روزبازارها بدون نظارت انواع و اقسام خوراکی‌ها عرضه و به فروش می‌رسد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: خرید از روزبازارها متفاوت از مغازه‌هاست چراکه کسبه دارای کارت بهداشتی، جواز کسب و شناسنامه‌دار هستند، اما وانت‌بارها که اقدام به فروش میوه و تره‌بار و یا سایر اقلام خوراکی می‌کنند قابل اعتماد نیستند و هیچ تضمینی روی سلامت محصولاتی که عرضه می‌کنند، وجود ندارد.

خردمند گفت: باید پرسید چه کسی مجوز داده است تا وانت‌بارها کف معابر محل فروش ایجاد کنند، البته معضل شهر اراک تنها روزبازارها و وانت‌بارها نیست.

وی افزود: بسیاری از کافه‌ها هم میز و صندلی‌های خود را در خیابان‌ها چیده‌اند و رفت و آمد را برای شهروندان سخت کرده‌اند.

کد خبر 720552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.