پوشش فیبر نوری شهر کرمانشاه تا نیمه شعبان تکمیل می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه بررسی میزان پیشرفت پروژه فیبر نوری منازل و کسب وکارهای استان کرمانشاه گفت: امیدواریم تا نیمه شعبان (ششم اسفند) تمام شهر کرمانشاه تحت پوشش فیبر نوری منازل و کسب و کارها قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، عیسی زارع پور صبح امروز _سه‌شنبه بیست‌وششم دی_ در ادامه سلسله جلسات هفتگی با استانداران به منظور بررسی وضعیت شبکه ارتباطی و پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها میزبان محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه و نادر نوروزی شهردار کرمانشاه بود.

در این جلسه که ۱۰ روز پس از سفر سرزده وزیر ارتباطات به کرمانشاه و بررسی میدانی وضعیت پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها برگزار شد، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات با بیان اینکه کرمانشاه جزو نخستین شهرهایی بود که عملیات اجرایی این پروژه بزرگ و ملی در آن آغاز شد، اظهار کرد: انصافاً کار بزرگی در این شهر انجام گرفته است و شواهد و قرائن نیز حکایت از آن دارد که تاکنون مجری پروژه، با دقت و وسواس بسیار کار طراحی و اجرا را دنبال کرده است و این کار جزو کارهای درجه یک و با استاندارد بالاست.

وی افزود: بر همین اساس تأخیر صورت گرفته در اتمام کار تا حدودی قابل توجیه است ولی تأخیر بیش از این دیگر توجیهی ندارد و از رو انتظار می‌رود تکه‌های باقی مانده در کرمانشاه هر چه سریع‌تر به اتمام برسد و در سالگرد مراسم آغاز پروژه (چهارم اسفند ماه ۱۴۰۱) کار به اتمام برسد و کل شهر کرمانشاه تا نیمه شعبان (ششم اسفند ماه ۱۴۰۲) تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرد.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: انتظار می‌رود بر نفرات تیم‌های فنی پروژه افزوده شود تا در زمان تعیین شده این پروژه تکمیل شود و به موازات آن نیز تیم‌های نصب و بازاریابی بیشتری را فعال کنید تا مردم با اتصال به شبکه ارتباطی مبتنی بر فیبر نوری طعم شیرین فناوری را بچشند.

زارع‌پور با تاکید بر اهمیت ترمیم به موقع حفاری‌های صورت گرفته، اضافه کرد: بخشی از حفاری‌های صورت گرفته هنوز ترمیم نشده و مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده و لازم است که ظرف یک ماه آینده کل حفاری‌های صورت گرفته با استاندارد و کیفیت مناسب ترمیم شود.

وی با اشاره به اجرای پروژه در سایر شهرهای این استان، خاطرنشان کرد: به سرعت پس از اتمام پروژه در شهر کرمانشاه، تمامی تیم‌های حفاری را در ۱۳ شهر باقی مانده استان مستقر شوند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن این پروژه در کرمانشاه به پایان برسد و شهریور ماه سال آینده و در هفته دولت جشن تحت پوشش قرار گرفتن کل استان کرمانشاه به فیبر نوری منازل و کسب و کارها برگزار شود.

استاندار کرمانشاه نیز با تقدیر از تمام عوامل دخیل در پروژه بزرگ و ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها، گفت: تردیدی نیست که این پروژه، یک پروژه بزرگ و مهم برای استان کرمانشاه است که می‌تواند رضایتمندی مردم عزیز را افزایش دهد و زیرساختی برای پیشرفت و آبادانی استان خواهد بود.

زارع‌پور اضافه کرد: زمان پایان این پروژه حائز اهمیت است و انتظار داریم در دهه فجر و یا حداکثر در نیمه شعبان جشن تکمیل پوشش پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهای کرمانشاه را برگزار کنیم و انتظار داریم که از این تاریخ عدول نشود.

محمدعلی یوسفی‌زاده، مدیر عامل شرکت مجری پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در استان کرمانشاه نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت این پروژه در حضور وزیر ارتباطات و استاندار کرمانشاه ارائه کرد. وی با بیان اینکه این پروژه در شهر کرمانشاه به طور رسمی از تاریخ پنجم خرداد ماه سال جاری آغاز شده است، تاکید کرد: با اتمام این پروژه در کرمانشاه ۲۸۶ هزار خانوار تحت پوشش فیبر نوری منازل و کسب و کارها قرار خواهند گرفت و با اتمام این پروژه در کل استان نیز ۴۰۴ هزار خانوار دیگر تحت پوشش قرار می‌گیرند.

مدیرعامل اپراتور مجری پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهای کرمانشاه با بیان اینکه ۲۰۹ کیلومتر تاکنون حفاری در این شهر انجام شده است، تصریح کرد: با حضور ۱۲ تیم عملیاتی در کرمانشاه تاکنون این پروژه حدود ۷۰ درصد پیشرفت داشته است و همزمان نیز فرایند ارائه سرویس آغاز شده است و اکنون قریب به هزار مشترک فعال در کرمانشاه وجود دارند که روز به روز بیشتر می‌شوند.

یوسفی‌زاده با اشاره به آغاز عملیات در سایر شهرستان‌های استان، اضافه کرد: بر اساس تعهد ما باید تا پایان سال آینده این پروژه را در ۱۳ شهرستان دیگر استان به پایان برسانیم و بر همین اساس از فروردین سال آینده و با اتمام پروژه در کرمانشاه، عملیات اجرایی در سایر شهرستان‌ها آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم که خواسته وزیر ارتباطات و استاندار برای اتمام کار در سایر شهرها تا هفته دولت سال بعد را اجرایی کنیم، همچنین راه اندازی پارک اقتصاد دیجیتال کرمانشاه از مواردی بود که در نشست وزیر ارتباطات و استاندار کرمانشاه مورد بررسی قرار گرفت.

پروژه بزرگ فیبرنوری شهر کرمانشاه که امروز مورد تأیید و تقدیر وزیر ارتباطات و استاندار کرمانشاه قرار گرفت با تلاش و حمایت‌های نادر نوروزی شهردار کرمانشاه و سازمان فاوا شهرداری کرمانشاه در این کلانشهر در حال اجرا است.

کد خبر 720542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.