پیشرفت فیزیکی ۹۶ درصدی فاز ۵ عمار یاسر / ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه عمرانی اجرای پروژه است

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: پیشرفت فیزیکی فاز پنجم عمار یاسر ۹۶ درصد و تونل غدیر بیش از ۹۰ درصد است که به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، عباس حلوایی زاده امروز _سه شنبه بیست و ششم دی_ در نشست رسانه‌ای پروژه بزرگ فاز ۵ محور عمار یاسر که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد با اشاره به جزئیات این کلان پروژه، اظهار کرد: این پروژه با انعقاد قرارداد با سازمان توسعه و عمران از سال ۱۳۹۹ وارد فاز اجرایی شد.

وی مبلغ اولیه پیمان این قرارداد را ۷۳ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در ادامه با افزایش هزینه‌ها و نوسانات قیمتی، پیمان این پروژه به ۹۲ میلیارد تومان افزایش یافت که این مبلغ به غیر از تعدیل است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با تأکید بر اینکه ابتدای پروژه تونل غدیر از خیابان شهید طالقانی و انتهای آن خیابان معلم است، خاطرنشان کرد: این پروژه از جهات مختلفی دارای ویژگی‌ها و شاخص‌هایی است و فعالیت‌های عمرانی آن با شرایط خاصی اجرایی شده است.

حلوایی‌زاده ارتفاع آزاد تونل تا سطح صفر را حدود ۱۲ متر دانست و ادامه داد: این تونل و در ادامه فاز ۵ عمار یاسر تکمیل‌کننده رینگ ترافیکی عمار یاسر است که از تقاطع غیر همسطح مقداد آغاز و به میدان سپاه منتهی می‌شود.

وی خاضافه کرد: تونل غدیر و در ادامه فاز ۵ عمار یاسر تا خیابان شهید فاطمی بیش از ۱۵۰۰ متر طول دارد که با ۴۰۰ متر به میدان سپاه اتصال پیدا می‌کند.

معاون فنی عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه هزینه عمرانی تونل غدیر و فاز ۵ عمار یاسر از زمان آغاز تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: در ادامه پروژه نیز مسیرهای دسترسی قسمت شرقی پروژه نیز در دستور کار بوده که حدود ۱۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی هزینه آن می‌شود.

حلوایی‌زاده ادامه داد: برای این پروژه مهم تمام مباحث ترافیکی، تهویه، نور، اتاق کنترل و مانیتورینگ پیش‌بینی‌شده است و برای این منظور حدود ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود.

وی پروژه تونل غدیر و فاز ۵ عمار یاسر را مجموعه‌ای از تعارضات ملکی، انشعابات تاسیساتی مانند آب، برق، گاز و مخابرات دانست و گفت: پیشرفت فیزیکی فاز ۵ عمار یاسر ۹۶ درصد و تونل غدیر بیش از ۹۰ درصد است که به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون فنی عمرانی شهرداری قم اظهار کرد: مجموع هزینه‌های عمرانی پروژه فاز ۵ عمار یاسر در همسطح و تونل بدون در نظر گرفتن تملک بالغ‌بر ۵۰۰ میلیارد تومان است.

کد خبر 720530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.