دستمزد مناسب، سلامت و امنیت شغلی ۳ خواسته مهم کارگران است

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: دستمزد مناسب، سلامت و امنیت شغلی سه خواسته مهم کارگران است، کارفرما نیز توقع دارد نیروی کار ماهر، بهره‌ور و مطمئن باشد و دو طرف باید خواسته‌های یکدیگر را برآورده کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، عبدالرضا مصری امروز _سه شنبه بیست و ششم دی_ در اولین رویداد اشتغال استان کرمانشاه گفت: در سال‌های قبل از انقلاب روزانه ۴.۵ میلیون بشکه نفت صادر می‌کردیم، اما اکنون با تحریم‌های اعمال شده در بحث صدور نفت با محدودیت‌هایی مواجه هستیم و اگر بتوانیم به صادرات ۴.۵ میلیون بشکه‌ای نفت برگردیم، سه تا چهار برابر ارقام کنونی منابع مالی در اختیار کشور خواهد بود که بسیار تحول‌آفرین است.

وی افزود: غربی‌ها در مذاکرات صورت گرفته برای رفع تحریم‌ها عهدشکنی کردند و این در صورتی بود که ایران به همه تعهداتی که داشته است عمل کرد، اما طرف مقابل به هیچکدام از تعهدات خود عمل نکرد و حاضر نشد برای رفع تحریم‌ها تضمین دهد.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آمریکا به هیچ عنوان نمی‌تواند با ما وارد جنگ شود و اگر می‌توانست این کار را ظرف ۴۰ سال گذشته انجام می‌داد.

مصری تصریح کرد: برای پیگیری حقوق‌مان در عرصه بین المللی باید دستمان پُر باشد و قدرت چانه زنی بالایی داشته باشیم که مشارکت بالای مردم در انتخابات پیش رو برگ برنده ما در این عرصه است و مشارکت بالا در انتخابات قدرت چانه زنی ما را در عرصه بین‌الملل افزایش می‌دهد و با لغو تحریم‌ها گشایش‌های اقتصادی در کشور ایجاد خواهد شد و در مقابل عدم شرکت در انتخابات از قدرت چانه‌زنی ما می‌کاهد و امکان تشدید فشارهای اقتصادی را ایجاد می‌کند.

وی تاکید کرد: رونق تولید راه برون رفت از مشکلات کنونی است و تولید نه تنها به کاهش معضل بیکاری کمک می‌کند، بلکه با افزایش تولید ملی، افزایش قدرت خرید و کاهش تورم در نهایت به ثبات اقتصادی منجر خواهد شد و راه نجات کشور از مشکلات اقتصادی رونق بخش تولید است نه اضافه کردن میز و صندلی در بخش دولتی و رونق تولید مصداق بارز تحقق اقتصاد مقاومتی، اتکا به درون و کاهش وابستگی است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز یک کارفرما به ازای هر یک نفر که سر کار می‌برد سالی ۲۰۰ میلیون تومان به دولت کمک می‌کند و این فرهنگ باید جا بیافتد که سرمایه‌گذاری که دارایی خود را به عرصه تولید آورده جایگاهی کمتر از یک مدیرکل با نماینده مجلس ندارد.

مصری افزود: لازم است بدنه دولت کوچک شود و وجود پنج میلیون کارمند و دو تا سه میلیون بازنشسته در مقایسه با جمعیتی که داریم، به نسبت بسیاری از کشورهای دیگر بالا است و باعث نارضایتی در بخش‌های مختلف می‌شود و کوچک شدن بدنه دولت می‌تواند منابع مالی بیشتری را در اختیار عمران و آبادانی کشور قرار دهد.

وی تاکید کرد: بسیاری از افراد ماهیت اصلی کار و تلاش را کنار گذاشته و به دنبال جایگاه شغلی اداری و پشت میز نشینی هستند و بخش زیادی از معضل بیکاری کنونی ناشی از مسائل فرهنگی است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دستمزد مناسب، سلامت و امنیت شغلی سه خواسته مهم کارگران است و کارفرما نیز توقع دارد نیروی کار ماهر، بهره‌ور و مطمئن باشد و دو طرف باید خواسته‌های یکدیگر را برآورده کنند.

کد خبر 720529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.