احیای منطقه استراتژیک اما بی‌رونق اروپا با نوسازی ساختمان‌ها

منطقه نوینبورگ آم راین در منطقه مرزی آلمان به دلیل موقعیت استثنایی و داشتن مرز مشترک با فرانسه و سوئیس همواره از اهمیت ویژه‌ای در اروپا برخوردار است. این شهر به عنوان فرصتی برای سازماندهی مجدد مناطق بی‌رونق خود، اقدام به نوسازی بخش متروک شهر با احیای ساختمان‌ها کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، منطقه «نوینبورگ آم راین» به عنوان بخشی از نمایشگاه دولتی باغبانی ۲۰۲۲، فرصتی برای سازماندهی مجدد مناطق شهری داشت زیرا وضعیت اولیه شهر با تقریباً هیچ فضای قابل استفاده و اختلاف سطح ۹ متری بین سطح زمین بخش‌های مختلف شهر ناخوشایند بود. در ادامه به تغییراتی اشاره می‌کنیم که برای احیای این منطقه اجرا شد.

در واقع به منظور احیا و رونق «نوینبورگ آم راین» یک مجموعه متمایز در شهر ایجاد شد که شامل یک گاراژ پارکینگ، فضای سبز عمومی و مجموعه پل و برج است. برج را می‌توان از ورودی شهر مشاهده کرد که تصویری زیبا برای شهر ایجاد کرده است که در توازن کامل با پارکینگ مجاور است و در ترکیب با ساختار پل متصل به آن، نقطه عطف واضحی در طراحی شهر شکل می‌دهد. با طراحی یک پل که از میانه برج رد می‌شود و نمایشگاه باغبانی سابق را به فضای سبز شهر متصل می‌کند، شکافی که بین این دو مکان وجود داشت پر شد. مناطق پشت پارکینگ به عنوان محلی برای یک فضای همگانی جدید در نظر گرفته شد و روبروی کلیسای آن یک میدان تأسیس شد.

احیای منطقه استراتژیک اما بی‌رونق اروپا

ساختمان پارکینگ به صورت سه طبقه با ۲۳۱ جای پارک طراحی شده است و از طریق نما با فضای باز بیرونی در ارتباط است، نور روز و تهویه طبیعی این پارکینگ توسط همین نما تأمین می‌شود. این پارکینگ با توجه به موقعیت مرکزی خود، به کاهش ترافیک درون شهری کمک می‌کند. بزرگترین بخش این بازطراحی ساخت یک فضای عمومی بر پشت بام پارکینگ است و طراحی جدید خیابان‌ها به صورتی است که اکنون در یک میدان به هم وصل می‌شوند.

احیای منطقه استراتژیک اما بی‌رونق اروپا

ساختمان برج برای متراکم‌سازی از طریق ادغام بخش‌های کوچک و استفاده ترکیبی از فضاها در آینده برنامه‌ریزی شده است. این برج با ارتفاع تقریبی ۳۶ متر روی فونداسیون مربعی قرار دارد. آسانسور از هسته مرکزی برج می‌گذرد و توقف نهایی آن درست زیر سکوی مشاهده است و بازدیدکنندگان برای رسیدن به سکو باقی مسیر را از طریق پله‌ها طی می‌کنند.

احیای منطقه استراتژیک اما بی‌رونق اروپا

از سکوی مشاهده می‌توان نمای پانورامای ۳۶۰ درجه مناطق را مشاهده کرد. برنامه‌ریزی برای آینده این پل به صورتی است که به عنوان یک رمپ تا سطح پارک گسترش یابد و علاوه بر آسانسور که برای دوچرخه‌ها نیز مناسب‌سازی شده است، یک مسیر ارتباطی بدون مانع ایجاد شود. استفاده از مواد بادوام و مستحکم مانند خاک کوبیده شده و فولاد کورتن نشان از این دارد که این مجموعه برای آینده طراحی شده است.

احیای منطقه استراتژیک اما بی‌رونق اروپا

عناصر تعیین‌کننده در طراحی جدید عبارت است از نماهای مشبک که به طور یکنواخت از لایه‌های رسوبی خاک با رنگ قرمز ساخته شده است و یادآور استفاده سنتی از ماسه قرمز در این منطقه و ساحل رودخانه سابق است. این روش ساخت و ساز ساده و مبتنی بر صنعتگری است که بر اساس متراکم کردن لایه به لایه مصالح مرطوب، مشابه شکل‌گیری لایه‌های رسوبی طبیعی انجام می‌شود و یک نمای همه‌کاره ایجاد می‌کند که بر ویژگی ساده و مستحکم بودن ساختمان تأکید دارد.

احیای منطقه استراتژیک اما بی‌رونق اروپا

کد خبر 720511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.