تعطیلی ۱۰۷ مرکز غیر مجاز زیبایی در استان فارس

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با پیگیری و تلاش‌های کارشناسان اداره نظارت و کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی امور بهداشتی درمانی دانشگاه، ۱۰۷ مرکز غیر مجاز ارائه‌دهنده خدمات زیبایی از ابتدای سال‌جاری تاکنون در شیراز و شهرستان‌های استان شناسایی و تعطیل شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مهرداد شریفی، مردم را رکن اصلی و مطالبه‌گر در ارائه خدمات سلامت استاندارد دانست و اظهار کرد: تمام مکان‌های ارائه‌دهنده خدمات پزشکی، باید مجوز قانونی و تابلوی معتبر داشته باشند و دخالت افراد فاقد صلاحیت در امور سلامت، به لحاظ قانونی تخلف و جرم محسوب شده و با افراد خاطی، برابر قانون برخورد می‌شود.

وی افزود: انجام هر گونه خدمات پزشکی بدون حضور پزشک، حتی در مراکز دارای مجوز نیز یک اقدام غیرقانونی و مخاطره‌آمیز است و مردم در مراجعه به این مراکز لازم است از حضور پزشک اطمینان پیدا کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه شهروندان، فریب تبلیغات خدمات زیبایی پوست و مو را در فضای مجازی نخورند، تاکید کرد: درصد بالایی از صفحاتی که در شبکه‌های مجازی تبلیغات خدمات زیبایی را انجام می‌دهند، اگر فاقد آدرس مشخص هستند، غیرمجاز است.

به گفته شریفی درصد بالایی از تبلیغات سودجویانه و فریبنده نیز در مورد جراحی‌های زیبایی پوست و مو در فضای مجازی، گمراه کننده است و موجب می‌شود افراد متقاضی با مراجعه به این مراکز غیر مجاز، دچار عوارض جبران‌ناپذیری شوند.

وی خاطرنشان کرد: تبلیغات فریبنده مراکز غیرمجاز در فضای مجازی، در شرایطی انجام می‌شود که در این مراکز برای انجام زیبایی از مواد غیرمرغوب استفاده می‌شود و مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: این اعمال زیبایی غیرمجاز، در مکان‌هایی مانند آرایشگاه‌ها و حتی در منزل انجام می‌شود و شهروندان نباید جان و سلامت خود را به دست این گونه افراد سودجو و فاقد صلاحیت دهند.

شریفی افزود: در مواردی همچون انجام لیفت ابرو توسط افراد بدون صلاحیت، موجب آسیب شدیدی شده، به نحوی که در آناتومی صورت وقتی آسیب به شریان‌های اصلی و اعصاب ایجاد شود، صدماتی ایجاد می‌کند که جبران‌پذیر نیست.

وی تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف در حوزه درمان، می‌توانند موضوع را با شماره تلفن‌های ۱۹۰ و ۱۸۱۹، به صورت شبانه‌روزی گزارش دهند.

کد خبر 720468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.