کشاورزان در استفاده از کود ازته در محصولات زراعی دقت کنند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه گرمای بی‌سابقه هوا در زمستان به همراه بارندگی موجب رشد و رویش گیاه شده است، گفت: کشاورزان نسبت به استفاده از کود ازته در محصولات زراعی دقت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان محمد برزعلی، امروز _ سه‌شنبه بیست‌وششم دی_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر و گرمایش هوا پس از آن، کشاورزان سرکشی به مزارع و استفاده از نظر کارشناسان جهاد کشاورزی را در برنامه خود قرار دهند.

وی ادامه داد: به دلیل تغییر اقلیم در سال جاری ارتفاع گندم در برخی مزارع بیشتر از حد انتظار است، بنابراین کشاورزان باید با حساسیت بیشتر نسبت به این موضوع و با سرکشی‌های مداوم از مزارع مراقبت کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان تاکید کرد: در این مرحله از کشت، کشاورزان به مرحله رشد و رویش گیاهی توجه کنند و همواره نسبت به مزارع سرکشی لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به استفاده از کود برای محصولات کشاورزی گفت: اگر رشد و رویش محصول نسبت به سنوات گذشته در این دوره زیاد بود، در استفاده از کود ازته تجدیدنظر کنند و از آن به میزان کمتری استفاده کنند.

برزعلی تصریح کرد: در مرحله شروع پنجه‌زنی تا اوایل ساقه‌زنی، اگر گندم‌ها ارتفاع زیادی دارند کمتر از کود ازته و ۵۰ کیلوگرم در هکتار و وام با کود کلر و پتاسیم استفاده کنند که این کود با توجه به مقاومتی که نسبت به آفات دارد می‌تواند به استحکام بیشتر گیاه کمک کند.

کد خبر 720441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.