رشد ۹۶ درصدی آسفالت راه‌های روستایی در خراسان شمالی

مدیرکل راهداری خراسان شمالی گفت: سال گذشته ۵۸ کیلومتر از راه‌های فرعی و روستایی استان آسفالت شد، اما طی ۹ ماه نخست سال جاری این میزان به ۱۱۴ کیلومتر افزایش یافت که رشد ۹۶ درصدی را نشان می‌دهد.

محمد مشتری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی اظهار کرد: سال گذشته ۵۸ کیلومتر از راه‌های فرعی و روستایی استان آسفالت شد، اما طی ۹ ماه نخست سال جاری این میزان به ۱۱۴ کیلومتر افزایش یافت که رشد ۹۶ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: این فعالیت با صرف ۱۳۹ میلیارد تومان اعتبار انجام شده است.

مدیرکل راهداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۸۲ کیلومتر از راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار استان احداث و آسفالت شد و این میزان در ۹ ماه سال جاری ۵۲.۵ کیلومتر بوده که حاکی از افزایش ۳۱ درصدی است.

مشتری اضافه کرد: با احداث و آسفالت راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار طی ۹ ماه قبل، ۲۰ روستا با جمعیت ۲۷۳۷ خانوار از راه آسفالت بهره‌مند شدند.

وی تصریح کرد: از این تعداد، محورهای چهار روستا در شهرستان اسفراین، چهار روستا در شهرستان فاروج، سه روستا در شهرستان بجنورد، سه روستا در شهرستان جاجرم، دو روستا در شهرستان بام و صفی‌آباد، دو روستا در شهرستان راز و جرگلان، یک روستا در شهرستان گرمه و یک روستا در شهرستان‌های مانه و سملقان احداث و آسفالت شده است.

مدیرکل راهداری خراسان شمالی گفت: اعتبار هزینه شده برای احداث و آسفالت روستاهای ذکر شده ۲۱۰ میلیارد تومان است و با احداث و آسفالت این روستاها در مجموع ۴۳۶۸ خانوار از نعمت راه آسفالت برخوردار شدند.

کد خبر 720415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.