خط‌ونشان کره‌جنوبی در شبی که اردن بی‌دردسر پیروز شد

در چهارمین روز از مرحله گروهی مسابقات جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا، کره‌جنوبی و عراق به‌همراه اردن حریفان خود را شکست دادند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، چهارمین روز از مرحله گروهی هجدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۳ به‌میزبانی قطر امروز _دوشنبه بیست‌وپنجم دی_ پیگیری شد و تیم‌های ملی فوتبال کره‌جنوبی، عراق و اردن در برابر بحرین، اندونزی و مالزی به پیروزی رسیدند تا بازی‌های اول گروه‌های چهارم و پنجم رقابت‌های جام ملت‌های آسیا انجام شود.

کره‌جنوبی ۳ - بحرین ۱

تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی از ساعت ۱۵:۰۰ امروز _دوشنبه بیست‌وپنجم دی_ در چارچوب نخستین بازی خود در مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا (گروه پنجم) در ورزشگاه جاسم بن‌حمد دوحه به‌مصاف تیم ملی بحرین رفت و در یک بازی نزدیک و سخت سه بر یک صاحب پیروزی شد.

دقیقه ۳۸ این بازی هوانگ این‌بئوم در حالی که بازیکنان بحرین در فاز دفاعی ضعیف ظاهر شده بودند، به‌دنبال حمله سریع بازیکنان کره‌جنوبی از سمت چپ زمین و روی غافلگیری آن‌ها گلزنی کرد. در این ضدحمله نفوذ لی جائه سونگ و پاس در عرض این بازیکن پس از دفع ناقص مدافعان حریف به هوانگ این بئوم رسید و این بازیکن با ضربه پای چپ فنی و استثنایی دروازه را باز کند.

حمله همه جانبه بازیکنان بحرین در دقیقه ۵۱ جواب داد و این بار پاس چیپ علی مدن و ضربه ریباند شده محمد مرهون را عبدالله الحشش با شوت زمینی دقیق به تور دروازه کره چسباند و کار را برای بحرینی‌ها تساوی کشید.

دقیقه ۵۶ بازی پاس رو به جلوی کیم مین‌جائه از سمت چپ میانه زمین به پشت محوطه جریمه بحرین را لی کانگ‌این گرفت و با چرخش و شوت پای چپ چشم نواز به گوشه دروازه فرستاد و دوباره کره‌جنوبی را پیش انداخت.

سون هیونگ‌مین از سمت چپ کره‌جنوبی نفوذ سریعی انجام داد و توپ را به هوانگ این‌بئوم رساند که پاس در عمق این بازیکن برای لی کانگ‌این با سر توپ و شوت زمینی پای چپ این بازیکن تبدیل به گل شد تا کره‌جنوبی پیروزی خود مقابل بحرین را قطعی کند.

اندونزی ۱ - عراق ۳

تیم‌های ملی فوتبال اندونزی و عراق عصر امروز _دوشنبه بیست‌وپنجم دی_ در چارچوب نخستین بازی مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا (گروه چهارم) از ساعت ۱۸:۰۰ در ورزشگاه احمد بن‌علی شهر الریان و با قضاوت ایلگیز تانتاشف به‌مصاف یکدیگر رفتند.

در این جدال نه‌چندان حساس تیم ملی فوتبال عراق موفق شد با ارائه یک نمایش بهتر در برابر تیم کم‌نام‌ونشان اندونزی به پیروزی دست پیدا کند. گل اول بازی در دقیقه ۱۷ نیمه‌اول توسط مهند علی مهاجم عراقی‌ها به‌ثمر رسید و در ادامه مارسلینو فردینان در دقیقه ۳۷ گل تساوی‌بخش را برای اندونزیایی‌ها وارد دروازه عراق کند.

ثبت پیروزی‌های بی‌دردسر برای عراق و اردن

این پایان کار نبود و تیم ملی فوتبال عراق در شرایطی که شش دقیقه برای نیمه‌اول وقت اضافه منظور شده بود اوسامه رشید در واپسین ثانیه‌های نیمه‌نخست بار دیگر عراق را از اندونزی پیش بیندازد. در نیمه‌دوم روند بهتر عراقی‌ها ادامه پیدا کرد و ایمن حسین در دقیقه ۷۵ گل سوم را برای این تیم به‌ثمر برساند تا سه‌امتیاز این جدال به حساب عراق واریز شود.

مالزی صفر - اردن ۴

تیم‌های ملی فوتبال مالزی و اردن که در گروه پنجم رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا حضور دارند امشب _دوشنبه بیست‌وپنجم دی_ در چارچوب نخستین بازی مرحله گروهی این مسابقات از ساعت ۲۱:۰۰ در ورزشگاه الجنوب شهر الوکره و با قضاوت عبدالله حسن‌محمد رودرروی یکدیگر قرار گرفتند که پیروز آن اردن بود.

تقابل مالزی و اردن یکی از جنجالی‌ترین بازی‌های جام ملت‌های آسیا تا به‌امروز بود چرا که چند گل با استفاده از تکنولوژی کمک‌داور ویدیویی برای اردن پذیرفته شد. در دقیقه ۱۲ این دیدار تیم ملی اردن با حملاتی که روی دروازه حریف ایجاد کرد به‌وسیله محمود مردی به گل اول بازی دست پیدا کرد.

سه دقیقه بعد یک صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه مالزی اتفاق افتاد و پس از مشورت داور وسط با داوران اتاق VAR به‌سود اردن نقطه پنالتی را نشان داد تا در هجدهمین دقیقه موسی التعامری گل دوم را برای اردنی‌ها به‌ثمر برساند و حاشیه‌امن مناسبی برای این تیم مقابل حریف نه‌چندان خوب مالزی ایجاد شود.

در دقیقه بیست‌وهشتم موسی التعامری باز هم برای اردنی‌ها گلزنی کرد که این‌بار VAR گل را صحیح ندانست تا نتیجه دو بر صفر بماند. با این وجود در دقیقه ۳۳ همین نیمه‌اول نوبت به محمود مردی رسید که دبل کند و گل هم پذیرفته شد تا نتیجه سه بر صفر شود.

در شرایطی که نیمه‌دوم بازی متعادل پیش می‌رفت و اردن هم دیگر برای گل‌های بیشتری به آب‌وآتش نمی‌زد، موسی التعامری در دقیقه ۸۵ همانند محمود مردی دومین گل خود را وارد دروازه مالزی کرد تا گلی که در نیمه‌اول زد و VAR رد کرد نیز جبران شود و در نهایت اردن گام اول را با پیروزی چهار بر صفر مقابل مالزی محکم برداشت.

ثبت پیروزی‌های بی‌دردسر برای عراق و اردن

کد خبر 720355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.