موضع روسیه در پایبندی به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران نباید مورد تردید قرار بگیرد

وزیر امور خارجه روسیه در تماس با وزیر امور خارجه کشورمان گفت: روابط مسکو و تهران، راهبردی است و روسیه بدون قید و شرط به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران از جمله در خصوص جزایر ایرانی در خلیج فارس قویاً پایبند است. این موضع غیر قابل تغییر مسکو است و هیچگاه نباید مورد تردید قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه، ‏حسین امیرعبداللهیان و سرگئی لاوروف، وزرای امورخارجه ایران و روسیه، طی تماس تلفنی، درباره برخی موضوعات در دستور کار روابط دوجانبه و همچنین تحولات منطقه‌ای از جمله آخرین وضعیت دریای سرخ تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تأکید بر عزم و اراده دو کشور در خصوص توسعه و تحکیم همکاری‌ها بین تهران و مسکو، ابراز امیدواری کرد که پیگیری اجرای توافقات باقیمانده بین دو کشور با جدیت انجام شود.

امیرعبداللهیان در خصوص تحولات مهم منطقه خصوصاً غزه تصریح کرد: تداوم حملات رژیم صهیونیستی به غزه و اقدامات مداخله جویانه آمریکا در دریای سرخ موجب ایجاد ناامنی بیشتر منطقه می‌شود.

وی افزود: آمریکا به بهانه قطعنامه جدید به دنبال نظامی کردن دریای سرخ است و ما تردید نداریم که این اقدامات در تشدید ناامنی‌ها در دریای سرخ تأثیر دارد. حمله به یمن برای آمریکا یک خطای استراتژیک است.

وزیر امورخارجه روسیه نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن تاکید بر روابط ممتاز و دوستانه دو کشور گفت: روابط مسکو و تهران، راهبردی است و روسیه بدون قید و شرط به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران از جمله در خصوص جزایر ایرانی در خلیج فارس قویاً پایبند است. این موضع غیر قابل تغییر مسکو است و هیچگاه نباید مورد تردید قرار گیرد.

لاوروف همچنین گفت: شرایط امروز دریای سرخ پیامد تشدید تنش در فلسطین است که وضعیت متشنجی را برای منطقه و دیگر کشورها ایجاد کرده است.

طرفین با تأکید بر تسهیل موضوعات تجاری و ترانزیتی بین دو کشور و لزوم گسترش مناسبات دو جانبه بر اهمیت نهایی کردن معاهده همکاری‌های جامع و راهبردی دو کشور تاکید کردند.

کد خبر 720333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.